Pregled bibliografske jedinice broj: 379641
Istraživanje uloge sportskih programa u predškolskim ustanovama u sprenosti djeteta za školu i uspjehu u početnom školovanju
Istraživanje uloge sportskih programa u predškolskim ustanovama u sprenosti djeteta za školu i uspjehu u početnom školovanju // 2. Međunarodni znanstveni skup 'Dani Mate Demarina': 'Kvalitetna edukacija i stvaralaštvo' / Tatković, Nevenka ; Muradbegović, Aida (ur.).
Pula: VUŠ - Pula, 2002. str. 125-138 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 379641 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje uloge sportskih programa u predškolskim ustanovama u sprenosti djeteta za školu i uspjehu u početnom školovanju
(Research on the Role of the Sport Programs in Kindergartens Related to Child's Readiness for Successful Schooling at the initial Level)
Autori
Špelić, Aldo ; Božić, Damir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
2. Međunarodni znanstveni skup 'Dani Mate Demarina': 'Kvalitetna edukacija i stvaralaštvo'
/ Tatković, Nevenka ; Muradbegović, Aida - Pula : VUŠ - Pula, 2002, 125-138
ISBN
953-96198-5-7
Skup
Međunarodni znanstveni skup 'Dani Mate Demarina': 'Kvalitetna edukacija i stvaralaštvo' (2, 2001)
Mjesto i datum
Brijuni, Hrvatska, 14.06.2001. - 16.06.2001
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
sportski programi; predškolski razvoj; spremnost za školu
(sport program; preschool davelopment; readiness for school)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja je bio ispitati ulogu specifičnih sportskih programa u predškolskim ustanovama u razvoju spremnosti djece za školu i njihov uspjeh u početnom školovanju. Ovim istraživanjem željeli smo ispitati povezanost poticanja razvoja motoričkih sposobnosti s razvojem nekih aspekata mentalnog razvoja definiranih sposobnostima rezoniranja i grafomotorike. U istraživanje smo uključili učenike prvih razreda osnovne škole od kojih su jedni bili (N=21), a drugi (N=63) nisu bili uključeni u sportski program u predškolskim ustanovama. Razlika između navedenih skupina bila je ispitivana na pojedinim aspektima menta1nog razvoja i to grafomotorike i rezoniranja, izraženih mjerama na Testu spremnosti za školu (TSŠ - Vukmirović, Ž., Hadžiselimović, Đ., 1993.). U ovom istraživanju dobiveni su rezultati koji ukazuju da su djeca koja su bila uključena u sportski program u predškolskoj ustanovi postigla značajno bolje rezultate na svim mjerama spremnosti za školu (grafomotorici i rezoniranju) kao i u školskom uspjehu na kraju školske godine u odnosu na djecu koja nisu bila uk1jučena u takve programe. Također, dobiven je rezultat da su djeca koja su bila uključena u predškolske ustanove sa sportskim programom u početnom školovanju značajno više uključena u izvanškolske sportske aktivnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Visoka učiteljska škola u Puli