Pregled bibliografske jedinice broj: 379640
Istraživanje važnosti primjene sportskih programa u predškolskim ustanovama za kasniji razvoj motoričkih sposobnosti
Istraživanje važnosti primjene sportskih programa u predškolskim ustanovama za kasniji razvoj motoričkih sposobnosti // 2. Međunarodni znanstveni skup 'Dani Mate Demarina': 'Kvalitetna edukacija i stvaralaštvo' / Tatković, Nevenka ; Daudbegović, Aida (ur.).
Pula: VUŠ - Pula, 2002. str. 145-154 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 379640 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje važnosti primjene sportskih programa u predškolskim ustanovama za kasniji razvoj motoričkih sposobnosti
(Research on the Importance of Sport Programs in Kindergarten for a Follow-up Development of Motoric Abilities)
Autori
Špelić, Aldo ; Božić, Damir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
2. Međunarodni znanstveni skup 'Dani Mate Demarina': 'Kvalitetna edukacija i stvaralaštvo'
/ Tatković, Nevenka ; Daudbegović, Aida - Pula : VUŠ - Pula, 2002, 145-154
ISBN
953-96198-5-7
Skup
Međunarodni znanstveni skup 'Dani Mate Demarina': 'Kvalitetna edukacija i stvaralaštvo' (2, 2001)
Mjesto i datum
Brijuni, Hrvatska, 14.06.2001. - 16.06.2001
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
motoričke sposobnosti; srtski programi; predškolski razvoj;
(motor skills; sport programs; preschool development.)
Sažetak
Polazeći od činjenice da dijete predškolskog uzrasta može razviti veliki broj svojih životnih potencijala bilo je značajno istražiti koliko pohadanje dječjih ustanova sa specijaliziranim sportskim programima može pozitivno utjecati na razvoj motoričkih sposobnosti važnih za stjecanje pojedinih motoričkih znanja tijekom osnovnoškolskog obrazovanja. Cilj rada bio je istražiti koliko rano uključivanje djece u specifičoe sportske programe može imati važnosti za kasniji razvoj motoričkih sposobnosti. Problem istraživanja bio je utvrditi postoji Ii razlika na području pojedinih motoričkih sposobnosti između učenika osnovne škole, koji su tijekom boravka u predškolskoj ustanovi bili uključeni u poseban sportski program, od onih, koji nisu bili uključeni u takav program. U istraživanju smo uključili učenike prvih i drugih razreda osnovne škole od kojih su jedni bili uključeni u sportski program (N=50), dok drugi (N=150) nisu bili uključeni u slični program. Za ispitivanje razine motoričkih sposobnosti korištena je baterija od 6 testova motoričkih sposobnosti (Findak, V ., Metikoš, D., Mraković, M., Neljak, B. ; 1996.). Naši rezultati pokazali su da postoji značajna razlika između dviju skupina samo kod djevojčica i to na području f1eksibilnosti (MPR), dok na drugim mjerama ta znaČajnost nije dobivena. U istraživanju kod oba spola je zapaženo da su djeca koja su pohadala sportski program u vrtićima kasnije bitno više uključena u pojedine izvanškolske sportske aktivnosti. SUMMARY Starting from the point that a pre-school child can develop a great deal of his/her potentials, we were interested in finding out some impact of attending the kindergarten with special sport programme on the development of tnotoric abilities, which are considered important for gaining certain motoric abilities through regular schooling. The aim of this paper was to investigate the importance of early child inclusion in sport programme in the pre-school period for his or her later development of motoric abilities. The research problem was to define whether there were any differences in motoric abilities among school children who had a1tended that special kindergarten programme and those who had not. In this research, we included the first and the second class students. There were two groupS ofwhich one was consisted (N=50) of children who had attended the above-mentioned kindergarten progranune and the other one was consisted (N=150) of children who had not. Differences between these two groups of children were investigated by the Test of Motoric Abilities (Findak, V ., Metikoš, D., J.. Mraković, M., Neljak, B. ; 1996.). Our results show that there is a significant difference between the two groups in the area of flexibility (MPR) only among the girls. Other measures do i not indicate any comparable significance. The research also points out that children, regardless their sex, who were included in the kindergarten programme were actually much more active in outschool activities than the rest of their classmates.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Visoka učiteljska škola u Puli