Pregled bibliografske jedinice broj: 379638
Argumentacijski diskurs srednjoškolaca
Argumentacijski diskurs srednjoškolaca // Hrvatski, 1 (2003), 1-2; 49-62 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 379638 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Argumentacijski diskurs srednjoškolaca
(THE ARGUMENTATIVE DISCOURSE OF THE SECONDARY SCHOOL STUDENTS)
Autori
Nemeth-Jajić, Jadranka
Izvornik
Hrvatski (1845-8793) 1
(2003), 1-2;
49-62
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
argumentacijski diskurs srednjoškolaca; znanstveni model teksta; literarni model teksta
(argumentative discourse of secondary school students; scienticif model of a text; literary model of a text)
Sažetak
Argumentacijski diskurs srednjoškolaca promatra se u okvirima interakcijskog pristupa jeziku na korpusu tekstova pismenoga rada na završnom ispitu iz hrvatskoga jezika jer su to raspravljački tipovi tekstova u kojima se traži argumentacijsko razvijanje teme. Struktura toga diskursa zasnovana je na temi, a analiza njegovih obilježja, koja proizlaze iz odnosa teksta i teme, pokazala je da se ti tekstovi usmjeravaju prema znanstvenome i prema literarnom modelu. Zahtjev za argumentacijskim razvijanjem teme čini da je znanstveni model argumentacijskom diskursu srednjoškolskih učenika imanentan, dok literarni model djeluje više izvana kao način izražavanja prisutan u učenikovoj svijesti i potaknut školovanjem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija