Pregled bibliografske jedinice broj: 379634
Metrijske karakteristike testa motoričkih znanja /TMZ/ na klasifikacijskom ispitu Visoke učiteljske škole u Puli
Metrijske karakteristike testa motoričkih znanja /TMZ/ na klasifikacijskom ispitu Visoke učiteljske škole u Puli // Metodički obzori, I (2006), 1; 16-25 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 379634 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metrijske karakteristike testa motoričkih znanja /TMZ/ na klasifikacijskom ispitu Visoke učiteljske škole u Puli
(Motoric skills test /MST/ metric features at entry exams at Teacher training college of Pula)
Autori
Špelić, Aldo ; Božić, Damir
Izvornik
Metodički obzori (1846-1484) I
(2006), 1;
16-25
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
diferencijacija; razredbeni postupak; razredna nastava; predškolski odgoj; tjelesna i zdravstvena kultura; motorička znanja
(differentiation; classification procedure; class teaching; pre-school education; physical education; motoric knowledge)
Sažetak
U cilju kvalitetnije diferencijacije pristupnika na razredbenom postupku Visoke učiteljske škole u Puli, za studij razredne nastave i predškolskog odgoja, za tjelesno i zdravstveno odgojno-obrazovno područje, konstruirani su testovi motoričkih znanja. Temeljeni su na sadržajima plana i programa nastave tjelesne i zdravstvene kulture za mlađu školsku dob, a karakteriziraju ih prirodni oblici kretanja, tj. biotička motorička znanja, uz test osnovnih struktura košarkaške igre i test s elementima ritmičke gimnastike, realiziranih na poligonu umjetnih prepreka. Opredjeljujući se za studij predškolskog odgoja i razred ne nastave, za očekivati je da buduće učiteljice i odgajateljice imaju određenu količinu motoričkih informacija. Također pretpostavljamo da su ti određeni (zadani) prirodni oblici kretanja, usvojeni i na primjerenoj razini. Oni su značajni i zanimljivi u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture za studente, jer bi takva i slična biotička motorička znanja, po planu i programu nastave u predškolskoj ustanovi i osnovnoj školi one trebale realizirati kao sadržaje svog budućeg posla. Kvalitetno i zadovoljavajuće izvedene zadane strukture gibanja, osim početne slike o pristupniku, pretpostavka su uspješnije nadgradnje i složenijih struktura kretanja. Sedam testova konstruiranih posebno za tu namjenu (razredbeni postupak), s detaljno opisanim kriterijem ocjenjivanja, procjenjivalo je pet profesora tjelesne i zdravstvene kulture. Dobiveni rezultati pokazali su dobre metrijske karakteristike konstruiranih testova te kao takovi doprinose cjelovitijoj diferencijaciji pristupnika na razredbenom postupku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli