Pregled bibliografske jedinice broj: 379181
Utjecaj televizije na agresivno i prosocijalno ponašanje djece- uloga roditelja
Utjecaj televizije na agresivno i prosocijalno ponašanje djece- uloga roditelja // Sažeci radova- XVI. Dani psihologije / Vulić- Prtorić, A. i sur. (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2008. str. 105-105 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 379181 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj televizije na agresivno i prosocijalno ponašanje djece- uloga roditelja
(Effect of television viewing on agressive and prosocial children behavior- the role of parents)
Autori
Šakić, Ivana ; Franc, Renata ; Ivičić, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Sažeci radova- XVI. Dani psihologije
/ Vulić- Prtorić, A. i sur. - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2008, 105-105
ISBN
978-953-7237-34-9
Skup
XVI. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.05.2008. - 31.05.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
utjecaj televizije; agresivno ponašanje; prosocijalno ponašanje; uloga roditelja
(effect of television viewing; aggressive behavior; prosocial behavior; the role of parents)
Sažetak
Cilj rada bio je provjeriti ulogu roditelja kao posrednika efekta čestine gledanja televizije općenito te čestine gledanja zabavnih i obrazovnih sadržaja na agresivno i prosocijalno ponašanje. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 894 učenika viših razreda osnovnih škola. Mjerena je čestina komunikacije roditelja i djece o sadržajima koji se prikazuju u medijima te obilježjima i posljedicama nasilja u tim sadržajima. Uz to mjeren je i roditeljski nadzor djece općenito, te specifični nadzor medijskih sadržaja kojima su djeca izložena. Rezultati su analizirani posebno za dječake i djevojčice. Provedene hijerarhijske regresijske analize su pokazale da nakon kontrole doprinosa čestine i tipa televizijskog sadržaja, čestina komunikacije roditelja i djece o obilježjima tog sadržaja nema samostalnog doprinosa za objašnjenje agresivnog i prosocijalnog ponašanja. Za razliku od toga, roditeljski specifični nadzor medijskih sadržaja, kao i nadzor općenito, značajno samostalno doprinose objašnjenju agresivnog ponašanja. Međutim objašnjenju prosocijalnog ponašanja dječaka, ali ne i djevojčica, samostalno doprinosi samo roditeljski specifični nadzor.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941558-1520 - Odrednice rizičnih i devijantnih ponašanja u nacionalnom i globalnom kontekstu (Šakić, Vlado, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb