Pregled bibliografske jedinice broj: 378860
Vanjsko vrednovanje obrazovnih postignuća u osnovnim školama Republike Hrvatske - učenici 8. razreda
Vanjsko vrednovanje obrazovnih postignuća u osnovnim školama Republike Hrvatske - učenici 8. razreda, 2008. (elaborat/studija).
CROSBI ID: 378860 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vanjsko vrednovanje obrazovnih postignuća u osnovnim školama Republike Hrvatske - učenici 8. razreda
(External evaluation of educational objectives in Croatian primary schools - 8th grade primary school students)
Autori
Burušić, Josip ; Babarović, Toni ; Šakić, Marija
Izvornik
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar /Vanjsko vrednovanje obrazovnih postignuća u osnovnim školama Republike Hrvatske - učenici 4. razreda
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, elaborat/studija
Godina
2008
Ključne riječi
vanjsko vrednovanje; obrazovna postignuća; osnovna škola
(external evaluation; educational objectives; primary school)
Sažetak
U ispitivanju obrazovnih postignuća učenika osmih razreda sudjelovale su 842 redovite osnovne škole. U školskoj godini 2007./2008. njih je pohađalo 46.196 učenika osmih razreda. Od ukupnoga broja učenika osmih razreda u Republici Hrvatskoj, njih 45.638 pristalo je sudjelovati u ispitivanju. Roditelji/skrbnici pismeno su uskratili suglasnost za sudjelovanje u ispitivanju za svega 558 učenika, odnosno 1, 21% učenika od ukupnoga broja. Među učenicima koji su pristali sudjelovati u ispitivanju, njih 1, 84%, odnosno 838, nije došlo na ispitivanje. Dakle, reprezentativnost ukupnoga broja učenika koji su pristupili ispitivanju, u odnosu na ukupni broj učenika koji su pohađali osmi razred u školskoj godini 2007./2008., iznosi 96, 98%. U ispitivanju su korišteni standardizirani ispiti za učenike osmih razreda iz Fizike, Biologije i Kemije, Geografije i Povijesti, Hrvatskoga jezika, ispiti iz integracije nastavnih sadržaja prirodo-slovnoga i prirodoslovno-društvenoga područja, te ispiti iz stranih jezika u redovnoj nastavi (Engleski jezik, Njemački jezik i Francuski jezik). Svi ispiti prošli su kroz rigoroznu metrijsku analizu temeljem rezultata probnoga ispitivanja, te su konačne inačice ispita dosegnule vrlo dobre metrijske osobine. U izvještaju se iznose rezultati postignuća učenika, učitelja i škola te se dovode u vezu s nizom ispitivanim obilježja. Također ovo je istraživanje poslužilo za provjeru i poboljšanje modela vanjskog vrednovanja obrazovnih postignuća u osnovnim školama koji je postavljen eksperimentalnim vrednovanjem provedenim u školskoj godini 2006./2007.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Split