Pregled bibliografske jedinice broj: 378848
Komparativna analiza ontogenetskog razvoja morfoloških karakteristika i motoričkih sposobnosti u dječaka i djevojčica 1. i 4. razreda osnovne škole na bazi razlika među spolovima
Komparativna analiza ontogenetskog razvoja morfoloških karakteristika i motoričkih sposobnosti u dječaka i djevojčica 1. i 4. razreda osnovne škole na bazi razlika među spolovima // Nove tehnologije u sportu, NTS / Muriz Hadžikadunić (ur.).
Sarajevo: fakultet sporta i tjelsnog odgoja, Univerzitet u Sarajevu, 2005. str. 31-36 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 378848 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komparativna analiza ontogenetskog razvoja morfoloških karakteristika i motoričkih sposobnosti u dječaka i djevojčica 1. i 4. razreda osnovne škole na bazi razlika među spolovima
Autori
Pejčić, Aleksandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Nove tehnologije u sportu, NTS
/ Muriz Hadžikadunić - Sarajevo : Fakultet sporta i tjelsnog odgoja, Univerzitet u Sarajevu, 2005, 31-36
ISBN
9958-606-31-3
Skup
Nove tehnologije u sportu
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 08.04.2005. - 10.04.2005
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
ontogenetski razvoj; morfološke karakteristike; motoričke sposobnosti; dječaci; djevojčice
Sažetak
Cilj istraživanja u ovome radu sastoji se da se, s jedne strane, izvrši komparativna analiza ontogenetskog razvoja morfoloških karakteristika i motoričkih sposobnosti učenika 1. i 4. razreda osnovne škole. Na uzorku od 2044 učenika bila je primijenjena baterija mjernih instrumenata od ukupno 11 morfoloških i motoričkih varijabli koja se primjenjuje u školskom sustavu Hrvatske. U svrhu utvrđivanja statističke značajnosti razlika u aritmetičkim sredinama između dječaka i djevojčica bila je primijenjena metoda multivarijantne i univarijantne analize varijance ( MANOVA/ANOVA. Na osnovi dobivenih rezultata može se konstatirati da se ontogenetski razvoj kod dječaka i djevojčica Primorsko-goranske županije, uzrasta 7 i 11 godina, ravnomjerno odvija pod utjecajem kako endogenih potencijala tako i egzogenih čimbenika, u koje spadaju nastavni ili trenažni sadržaji, raspoloživo vrijeme u tijeku transformacijskog procesa, ekstenzitet i/ili intenzitet vježbanja ili treninga, materijalni uvjeti rada, stručnost nastavnika – trenera i društveni interes. Dobiveni rezultati ukazuju na potrebu da se kod djevojčica primjenom što adekvatnijih sadržaja vježbanja ili treninga, nešto veću pažnju posveti, s jedne strane, razvoju eksplozivne, statičke i repetitivne snage, a s druge strane, izdržljivosti u trčanju, s obzirom da u ovom uzrastu još uvijek nije značajnije došlo do diferencijacije spolova, kao i da je zbog manjih genetičkih ograničenosti moguće postići značajnije transformacije u ovim motoričkim sposobnostima
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija