Pregled bibliografske jedinice broj: 378216
"Kritične točke" pedagoške kompetencije učitelja
"Kritične točke" pedagoške kompetencije učitelja // Život i škola, časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 20 (2008), 2; 147-162 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 378216 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
"Kritične točke" pedagoške kompetencije učitelja
("Critical points"of teachers' pedagogical competence)
Autori
Kostović-Vranješ, Vesna ; Ljubetić, Maja
Izvornik
Život i škola, časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 20
(2008), 2;
147-162
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
pedagoška komtenecija; permanentno stručno usavršavanje; (ne) kompetentnost
(pedagogical competence; permanent education; (in)competence components)
Sažetak
Zbog izuzetne važnosti za kvalitetu odgojno-obrazovnog procesa pitanje pedagoške kompetentnosti učitelja za učiteljsku ulogu trajna je preokupacija znanstvenika i stručnjaka, posebice u polju društvenih znanosti. Od pedagoški kompetentnog učitelja očekuje se da posjeduje posebna znanja i vještine, ali i osobna obilježja kako bi bio pozitivan model za identifikaciju svojim učenicima te autoritet koji se dragovoljno slijedi. S ciljem istraživanja pedagoške (ne)kompetentnosti učitelja odnosno, « ; osvjetljavanja» ; sastavnica koje čine pedagošku kompetenciju i/ili nekompetenciju poduzeto je istraživanje na uzorku od 260 učitelja i učiteljica osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije. Rezultati provedenog istraživanja pokazali su kako je pedagošku kompetenciju učitelja moguće shvaćati kao kontinuum od nekompetentnosti (čije su osnovne sastavnice sumnja, nesigurnost, neznanje, nezadovoljavajući odnosi, doživljaj tereta učiteljskog poziva itd.) do kompetentnosti čija su glavna obilježja: kompetencija u svim aspektima pedagoškog djelovanja, sigurnost, izbor adekvatnih postupaka itd., što rezultira osjećajem zadovoljstva učiteljskim pozivom. Dobiveni rezultati provedenog istraživanja posebice, oni vezani za pedagošku nekompetenciju, polazište su za operacionalizaciju programa permanentnog stručnog usavršavanja učitelja s ciljem podizanja razine njihove pedagoške kompetencije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split,
Filozofski fakultet u Splitu