Pregled bibliografske jedinice broj: 377464
Odnos razumijevanja naravi spoznaje i izbora nastavnih ciljeva i metoda
Odnos razumijevanja naravi spoznaje i izbora nastavnih ciljeva i metoda, 2000., diplomski rad, Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i odgojnih područja u Splitu, Split
CROSBI ID: 377464 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos razumijevanja naravi spoznaje i izbora nastavnih ciljeva i metoda
(Relation of Cognition Understanding and Choosing Teaching Aims and Methods)
Autori
Jukić, Tonća
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i odgojnih područja u Splitu
Mjesto
Split
Datum
25.10
Godina
2000
Stranica
33
Mentor
Žarnić, Berislav
Ključne riječi
spoznaja; znanje; nastavni ciljevi i metode; učenje; nastavni modeli
(cognition; knowledge; teaching aims and methods; learning; models of teaching)
Sažetak
U radu se prikazuje retrospektiva razumijevanja naravi spoznaje i znanja te se upućuje na postavku da znanje nije stanje, kako se u tradicionalnim teorijama tvrdilo, već je ono kao i spoznaja proces koji je nedovršen i nedovršiv. Sazrijevanje ove hipoteze prati se kroz pitanja spoznajne teorije i teorije znanstvene spoznaje s ciljem boljeg razumijevanja problema organizacije nastavnog procesa. Počevši od empirizma kod Francisa Bacona, Davida Humea i Ruđera Boškovića, preko Kantovog idealizma i evolucionizma Herberta Spencera, u radu se dolazi do Piagetove genetičke teorije i Popperovog kritičkog racionalizma te se upućuje na prednosti i nedostatke spoznajnih teorija i mogućnosti njihove praktične primjene u nastavi.
Izvorni jezik
Hrvatski