Pregled bibliografske jedinice broj: 377079
Doprinos učinkovitosti prijevoza kontejnera manjim feeder brodovima u zatvorenim morima
Doprinos učinkovitosti prijevoza kontejnera manjim feeder brodovima u zatvorenim morima, 2008., doktorska disertacija, Pomorski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 377079 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doprinos učinkovitosti prijevoza kontejnera manjim feeder brodovima u zatvorenim morima
(A contribution to the efficiency of container carriage on smaller feeder ships at short sea)
Autori
Ivče , Renato
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Pomorski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
29.12
Godina
2008
Stranica
210
Mentor
Vranić , Duško
Ključne riječi
pomorstvo; proces kontejnerizacije; kontejnerski brodovi; hub strategija; feeder servis; optimalni kapacitet
(shipping; conteinerisation; container vessels; hub strategy; Feeder's service; optimal ship's capacity)
Sažetak
Temeljem sadašnjih trendova u pomorstvu za očekivati je da će približno 95% cjelokupnog linijskog generalnog tereta biti kontejnerizirano.Trend je posljednjih nekoliko godina , polazeći od ekonomskih pokazatelja realiziran uvođenjem mega kontejnerskih brodova ( 5000 TEU jedinica i više) na glavne linije oko svijeta , za koje nije učinkovito ticanje velikog broja luka.Iz tog razloga se razvija Hub strategija gdje mega brod glavne linije pristaje u svega nekoliko većih prekrcajnih terminala (hub luke).Manji kontejnerski brodovi (feeder brodovi) distribuiraju kontejnere za i iz regionalnih luka.Feeder servis je jedan od elemenata koji doprinosi većoj konkurentnosti hrvatskih luka u okruženju.Početak revitalizacije kontejnerskog transporta u Republici Hrvatskoj započinje 1999. godine feeder servisom Rijeka- Ploče - Gioia Tauro - Malta.Zakrčenost sjeverno europskih luka , kao i činjenica da je sjevernojadranski pomorski pravac 2300 nautičkih milja kraći u odnosu na sjevernoeuropski koridor , prema rstućem Azijskom tržištu pomoglo je Rijeci da prevaziđe nacionalne okvire.Ova disertacija posebno je usmjerena na modeliranje jednog obilježja broda , odnosno kapaciteta broda.Problem optimizacije kapaciteta broda je po svojoj prirodi podproblem optimalnog dizajna broda.Matematičkim modelom se određuje optimalni kapacitet manjeg kontejnerskog broda uposlenog na određenoj liniji temeljem ekonomskih pokazatelja poslovanja ( rentabilnosti , ekonomičnosti i produktivnosti) za prevladavajuće parametre.Neki od glavnih parametara kao primjerice : vozarina , prekrcajna norma, cijena bunkera i kapitalna cijena broda su varirani te je utvrđen njihov utjecaj na optimalni kapacitet broda.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Projekti:
112-1121722-3066 - ISTRAŽIVANJE KORELACIJE MARITIMNO-TRANSPORTNIH ELEMENATA U POMORSKOM PROMETU (Kos, Serđo, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Pomorski fakultet, Rijeka