Pregled bibliografske jedinice broj: 376849
Stari i novi mediji : sociološka istraživanja medijskog stiliziranja života
Stari i novi mediji : sociološka istraživanja medijskog stiliziranja života. Split: Redak, 2008 (monografija)
CROSBI ID: 376849 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stari i novi mediji : sociološka istraživanja medijskog stiliziranja života
(The Old and The New Media : Sociological Research of The Media That Style Our Lives)
Autori
Leburić, Anči ; Quien, Maja ; Lovrić, Dino
Prevoditelji
Matković, Tihana ; Nigoević, Magdalena ; Rendulić, Jasna
Ostali urednici
Leburić, Anči
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Redak
Grad
Split
Godina
2008
Stranica
136
ISBN
978-953-7595-04-3
Ključne riječi
stari mediji; novi mediji; sociološko istraživanje; medijsko stiliziranje života
(old media; new media; sociological research; media's styling the life)
Sažetak
Empirijska studija autorica Anči Leburić i Maje Quien, te autora Dina Lovrića pod naslovom Stari i novi mediji: sociološka istraživanja medijskog stiliziranja života nastala je u okviru predmeta Sociološka istraživačka radionica čija je nositeljica prof. dr. Anči Leburić. Ova se studija predmetno orjentirala na stare i nove medije. Cilj joj je bio sagledati korištenje, raširenost i utjecaje medija, tj. njihovu (ne)izravnu ulogu u oblikovanju potreba, znanja, sposobnosti i vještina stanovnika Hrvatske. Mediji su postali dio ljudske svakodnevice i konstantno su uključeni u život pojedinaca. Zbog njihove značajne uloge, autori su smatrali važnim sustavno ih istražiti, pa su tijekom tri empirijska istraživanja iz 2000., 2001., te 2006., ispitali ukupno 4520 stanovnika. Koristeći metodološku strategiju u kojoj su kombinirali ankete i intervjue, ispitivani stanovnici bili su uglavnom urbanoga porijekla. Ispitanici sebe percipiraju prosječnima, pa su se većinom svrstavali u srednji društveni sloj. Uglavnom su završili srednju školu, a žive u domaćinstvima koja obuhvaćaju tri do četiri člana. Istraživački rezultati su pokazali da ispitanici stare medije većinom posjeduju, a cilj njihovoga korištenja je uglavnom informiranje. Najčešće upotrebljavani novi mediji su mobilni telefon, računalo, internet, kabelska televizija, video recorder/ player i video kamera. Oni svakako olakšavaju suvremenu komunikaciju koja, između ostaloga, pomaže i u povećavanju poslovne efikasnosti. Internet postaje ključan dio života, a preko njega se, osim iznalaženja brojnih informacija, mogu plaćati računi, slušati muzika, kupovati, te chatati sa prijateljima. Tako se stvaraju virtualne zajednice, virtualna poduzeća i timovi koji funkcioniraju isključivo on-line. Među slabije korištene nove medije spadaju e-mail, te foto aparat, a najmanje su zastupljeni automatska sekretarica, biper i diktafon. S obzirom na individualne i kolektivne dimenzije življenja, rezultati su pokazali zadovoljstvo ispitanika vlastitim obrazova¬ ; njem, druženjem sa prijateljima, kao i svojim društvenim ugledom, te ugledom njihovih prijatelja. Nezadovoljni su novčanom situacijom, zadovoljavanjem kulturnih potreba, te poslovnim napredovanjem. Građani smatraju da su najveći problemi siromaštvo, društvene nejednakosti, socijalna kriza i drugi socijalni problemi. Konačno, smatrali smo važnim istražiti aspekte medijske uređivačke politike, djelatnika, medijskih tema i sadržaja. Utvrdili smo da mediji posjeduju moć usmjeravanja uređivačke politike u smislu odabira tema koje pomažu ljudima, utječu na rješavanje društvenih problema, pa možda čak i prisiljavaju političke vlasti na rješavanje problema kao što su kriminal, korupcija i sl. Jednom riječju, mediji su centralni element organiziranja svih aspekata življenja, pa se bez njih ne može zamisliti život u suvremenom društvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
Napomena
Na koricama knjige se nalazi CD s tabličnim i grafičkim prikazima istraživačkih rezultata.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu