Pregled bibliografske jedinice broj: 376526
Utjecaj mini rukometa na bazične i specifične motoričke sposobnosti djece mlađe školske dobi
Utjecaj mini rukometa na bazične i specifične motoričke sposobnosti djece mlađe školske dobi, 2007., magistarski rad, Kineziološki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 376526 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj mini rukometa na bazične i specifične motoričke sposobnosti djece mlađe školske dobi
(Influence of mini handball on basic and sport-specific motor abilities of children of early school age)
Autori
Lidija Bojić-Ćaćić
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Kineziološki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
25.07
Godina
2007
Stranica
139
Mentor
Vuleta, Dinko
Ključne riječi
mini rukomet ; tromjesečni eksperimentalni program ; bazične i specifične motoričke sposobnosti ; djevojčice ; dječaci
(mini handball ; physical education class ; teaching efficiency ; three-month experimental programme ; control group ; experimental group ; basic motor abilities ; handball-specific motor abilities ; early school age ; boys ; girls)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi utjecaj dva različita programa vježbanju trajanju od tri mjeseca na promjene bazičnih i specifičnih motoričkih sposobnosti mlađe školske djece. U istraživanju je sudjelovalo 48 učenika i 43 učenice, četiri odjeljenja 2. razreda Osnovne škole „ Marija Jurić Zagorka“ u Zagrebu. U eksperimentalnoj grupi bilo je 46 ispitanika (25 djevojčica i 21 dječak), a u kontrolnoj skupini 45 ispitanika (18 djevojčica i 27 dječaka) u dobi od 8 godina. Tijekom tri mjeseca realizirano je 27 sati nastave tjelesne i zdravstvene kulture na kojima su djevojčice i dječaci u eksperimentalnoj skupini izvodili program mini rukometa, a djevojčice i dječaci u kontrolnoj skupini propisani program nastave tjelesne zdravstvene kulture za drugi razred osnovne škole. Ispitanici su u obje skupine vježbali odvojeno po spolovima i testirani su u inicijalnom i finalnom stanju, primjenom devet testova bazičnih i šest testova specifičnih motoričkih sposobnosti. U finalnom testiranju analizirani su rezultati i razlike obje skupine ispitanika, u varijablama kojima su mjerene bazične motoričke sposobnosti jer je za pretpostaviti da će ispitanici u eksperimentalnoj skupini više napredovati u specifičnim motoričkim sposobnostima zbog eksperimentalnog programa mini rukometa u kojem dominiraju sadržaji s loptom. Nakon realizacije tromjesečnog eksperimentalnog programa došlo je do statistički značajnih razlika u prostoru bazičnih motoričkih sposobnosti. Međutim uspoređujući broj varijabli u kojima je došlo do statistički značajnih promjena, postaje vidljivo da su ispitanici u eksperimentalnoj skupini napredovali značajnije i u više varijabli bazičnih motoričkih sposobnosti od ispitanika u kontrolnoj skupini. S velikom sigurnošću se može pretpostaviti da je do promjena došlo zbog veće efikasnosti eksperimentalnog programa mini rukometa i posebnog načina vježbanja, obzirom da se prilikom inicijalnog testiranja kontrolne i eksperimentalne skupine djevojčica i dječaka nisu statistički značajno razlikovale. Time je potvrđena hipoteza o postojanju razlika u pojedinim bazičnim motoričkim sposobnostima između kontrolne i eksperimentalne skupine u finalnom testiranju u odnosu na inicijalno testiranje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija