Pregled bibliografske jedinice broj: 376164
Teorijsko-praktični okvir cjeloživotnog učenja za održivi razvoj
Teorijsko-praktični okvir cjeloživotnog učenja za održivi razvoj // Cjeloživotno učenje za održivi razvoj / Uzelac, Vinka ; Vujičić, Lidija (ur.).
Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2008. str. 1-26
CROSBI ID: 376164 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teorijsko-praktični okvir cjeloživotnog učenja za održivi razvoj
(Theoretical-Practical Framework of Lifelong Learning for Sustainable Development)
Autori
Uzelac, Vinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Cjeloživotno učenje za održivi razvoj
Urednik/ci
Uzelac, Vinka ; Vujičić, Lidija
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2008
Raspon stranica
1-26
ISBN
978-953-98445-4-5
Ključne riječi
okoliš, održivi razvoj, odgoj, obrazovanje, cjeloživotno učenje, odgojno-obrazovne ustanove, škola, učenici, učitelji
(environment, sustainble development, education, lifelong learning, educational institutions, school, pupils, teachers)
Sažetak
Cilj je ovog rada ukazati na potrebu da se odgojno-obrazovne ustanove snažnije uključe u proces cjeloživnotog učenja za održivi razvoj. U tu će se svrhu u radu upozoriti na važnije izazove i probleme na međunarodnoj razini s kojima se suočava kako svjetska tako i hrvatska pedagoška teorija i praksa. Pristup analizi odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u ovom radu odnosi se na proučavanje temeljnih karakteristika globalnih pitanja i problema toga odgoja i obrazovanja. Ta su pitanja važna zbog toga što pripadaju pokušajima da se primijene u praksi, u našem slučaju-ponajprije odgoju i obrazovanju. Osvrti na dostupne dokumente, radove i/ili studije, s druge strane, važni su zbog toga što je u njima upozoreno na neke slabosti odgoja i obrazovanja za održivi razvoj. To se posebno odnosi na opis određenih primjera redefiniranja odgoja/obrazovanja za okoliš, što je posljedica drugačijeg gledanja na vrijednosti, ciljeve, sadržaje, aktivnosti i ostale okolnosti u kojima se odvija ta djelatnost. Istodobno, to se odnosi na neke nedoumice koje ni danas nisu dovoljno aktualizirane. Pozornost se u radu posvećuje obrazovanju učitelja za održivi razvoj kao aktualnoj interdisciplinarnoj temi koja je, posebice u nas relativno malo proučavana i istraživana. Pristup tom pitanju fokusiran je na sljedeće: stilove odgoja i obrazovanja za okoliš u dječjim vrtićima i nižim razredima osnovne škole ; dosadašnju praksu obrazovanja odgajatelja i učitelja za održivi razvoj te njihove potrebe za budućim obrazovanjem u području obrazovanja za održivi razvoj u Republici Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Prof.dr.sc. Vinka Uzelac je urednica sva tri sveska (Svezak 1., 2. i 3.) knjige "Cjeloživotno učenje za održivi razvoj".
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-2271694-1326 - OSTVARIVANJE ORGANIZACIJE KOJA UČI U OBRAZOVANJU UČITELJA I ODGAJATELJA (Krstović, Jasna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Vinka Uzelac
(autor)