Pregled bibliografske jedinice broj: 375201
Stavovi i mišljenja učitelja i roditelja o razvoju privatnog i alternativnog osnovnog školstva u Republici Hrvatskoj
Stavovi i mišljenja učitelja i roditelja o razvoju privatnog i alternativnog osnovnog školstva u Republici Hrvatskoj, 2008., magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 375201 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi i mišljenja učitelja i roditelja o razvoju privatnog i alternativnog osnovnog školstva u Republici Hrvatskoj
(Attitudes and opinions of teachers and parents towards the development of private and alternative primary education in the Republic of Croatia)
Autori
Rajić, Višnja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.10
Godina
2008
Stranica
132
Mentor
Matijević, Milan
Ključne riječi
alternativne škole; privatne škole; školski izbor; primarno obrazovanje; Republika Hrvatska; stavovi; učitelji; roditelji
(alternative schools; private schools; school choice; primary education; Republic of Croatia; attitudes; parents; teachers)
Sažetak
Jasno je da su procesi modernizacije i globalizacije zahvatili sve segmente našeg društva. Pokušati prilagoditi sustav školovanja s kraja 19. stoljeća i početka 20. stoljeća nikako ne može biti dostatno potrebama današnjeg društva. Država čija je povijest bogata primjerima školskog i pedagoškog pluralizma, još s početka 19. st. danas se dovela do nezavidne situacije. Suvremeni školski i pedagoški pluralizam u primarnom obrazovanju u nas razvija se od 1991. godine i moramo priznati da se taj proces odvija vrlo sporo. Pravo izbora u školovanju u Republici Hrvatskoj ostavlja roditelju mogućnost upisa djeteta u državni školu ili privatnu školu s pravom javnosti, te ne utječe na njegovo ustavno pravo na besplatno školovanje. Naravno da takva odluka zatvara vrata većine privatnih škola djeci koja ne potječu iz imućnih obitelji. Međutim, mnoge su zemlje uvidjele kako je moguće rasteretiti državni školski sustav pomažući otvaranje privatnih škola i njihovo djelovanje. Uvode se obrazovni vaučeri, razni oblici stipendija koji omogućavaju roditeljima i njihovoj djeci stvarni izbor. Unatoč činjenici da zemlje našeg susjedstva imaju školski sustav koji je mnogo otvoreniji i skloniji pluralizmu u Republici Hrvatskoj se ne nazire volja koji bi omogućila prostor za jednostavniji i brži daljnji razvoj školskog i pedagoškog pluralizma. Rezultati provedenog istraživanja utvrdili su da je razina informiranosti učitelja primarnog obrazovanja, učitelja predmetne nastave i roditelja o alternativnim pedagogijama i školama slaba.....
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1692 - Učenje otkrivanjem i istraživanjem u nastavi prirode i društva (Vijtiuk, Nada, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb