Pregled bibliografske jedinice broj: 373918
Kako djeca doživljavaju kažnjavanje u obitelji?
Kako djeca doživljavaju kažnjavanje u obitelji? // Dijete i društvo - časopis za promicanje prava djeteta, 10 (2008), 1/2; 49-70 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 373918 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako djeca doživljavaju kažnjavanje u obitelji?
(How Children Experience Punishment in the Family?)
Autori
Maleš, Dubravka ; Kušević, Barbara
Izvornik
Dijete i društvo - časopis za promicanje prava djeteta (1332-3210) 10
(2008), 1/2;
49-70
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kažnjavanje djece u obitelji; dječji doživljaj kažnjavanja u obitelji; disciplina; prava roditelja; prava djece
(punishment in the family; children experience of punishment in the family; discipline; parents' rights; children's rights)
Sažetak
Kažnjavanje djece oduvijek je bilo sastavnim dijelom obiteljskoga odgoja, a različiti oblici kažnjavanja primjenjuju se i danas. Međutim, dok su nekad roditelji nad svojom djecom imali neograničenu vlast, danas mnoge zemlje, uključujući i Republiku Hrvatsku, zakonom reguliraju roditeljsko pravo na tjelesno i ponižavajuće kažnjavanje djeteta. Osim tjelesnoga kažnjavanja, postoje također i druge vrste kazni kojima roditelji nastoje eliminirati djetetovo nepoželjno ponašanje, a koje za razvoj djeteta mogu biti vrlo štetne. U želji da se utvrdi dječje viđenje procesa kažnjavanja u obitelji, pristupilo se teorijskome i empirijskome ispitivanju problematike. U teorijskome dijelu dan je pregled osnovnih pojmova vezanih uz kažnjavanje, dok empirijski dio ispituje pojavne oblike kažnjavanja u obitelji i njihovo doživljavanje iz perspektive učenika viših razreda osnovne škole, kao i razlike koje se u tome javljaju ovisno o spolu i ovisno o razredu učenika. Dobiveni rezultati pokazuju kako se u obiteljima ispitanika primjenjuje širok spektar tjelesnih i ne-tjelesnih oblika kažnjavanja, iako je učestalije kažnjavanje koje ne uključuje tjelesnu kaznu. Također se pokazalo da je velik dio ispitanika nedovoljno obaviješten o svojim pravima i zakonu koji u vezi tjelesnoga kažnjavanja vrijedi u Republici Hrvatskoj. Rezultati mogu biti poticajni za poticanje svijesti roditelja o posljedicama koje njihove disciplinske akcije za sobom potežu, kao i za rad s učenicima u području prava djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb