Pregled bibliografske jedinice broj: 373913
Obiteljska pedagogija i suradnja s roditeljima u programima studija predškolskog odgoja
Obiteljska pedagogija i suradnja s roditeljima u programima studija predškolskog odgoja // Pedagogija i društvo znanja / Cindrić, Mijo ; Domović, Vlatka ; Matijević, Milan (ur.).
Zagreb: Producent, 2008. str. 221-228 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 373913 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obiteljska pedagogija i suradnja s roditeljima u programima studija predškolskog odgoja
(Family pedagogy and partnership with parents in preschool education programmes)
Autori
Maleš, Dubravka ; Romstein, Ksenija ; Balić, Tijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija i društvo znanja
/ Cindrić, Mijo ; Domović, Vlatka ; Matijević, Milan - Zagreb : Producent, 2008, 221-228
ISBN
978-953-7210-12-0
Skup
Pedagogija i društvo znanja
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13.11.2008. - 14.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
obiteljska pedagogija; obiteljski odgoj; suradnja/partnerstvo obitelji i dječjeg vrtića; profesionalna edukacija odgojitelja
(family pedagogy; family education; collaboration/partnership of family and kindergarten; professional education of pre-school teachers)
Sažetak
Uvođenjem Bolonjskog procesa, profesionalna edukacija odgojitelja obogaćena je integriranim pristupom ranom odgoju u kojem važno mjesto zauzima suradnja predškolske ustanove s roditeljima. Kompetencije potrebne za rad s roditeljima studenti stječu u kolegijima koji se odnose na odgoj u obitelji (Obiteljska pedagogija ; Obiteljski odgoj ili Roditeljstvo) i suradnju/partnerstvo obitelji i dječjeg vrtića. Iako se Bolonjskim procesom nastoji sinkronizirati profesionalnu edukaciju odgojitelja, izvršena analiza nastavnih planova i programa studija predškolskog odgoja na Učiteljskim fakultetima u Republici Hrvatskoj sa stajališta postojanja kolegija koji pripremaju za rad s roditeljima pokazuje da među institucijama postoji velika razlika. S druge pak strane, postojeći programi Obiteljske pedagogije i Obiteljskog odgoja i Suradnje/partnerstva s roditeljima međusobno se bitno razlikuju s obzirom na semestar u kojem se nastava održava, trajanju, ECTS bodovima, broju sati, oblicima realizacije nastave, praćenju i ocjenjivanju studenata, ciljevima i sadržajima kolegija, očekivanim kompetencijama te obveznoj i dodatnoj literaturi. Nakon provedene analize programa može se zaključiti da ne postoji jedinstveni pristup profesionalnoj edukaciji odgojitelja i poimanju ključnih kompetencija, a što je u koliziji sa smjernicama Bolonjskog procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek