Pregled bibliografske jedinice broj: 373754
Mogućnosti korištenja krutog jedra (krila) kao dopunskog prigona broda
Mogućnosti korištenja krutog jedra (krila) kao dopunskog prigona broda // Energija i okoliš 2008. / Franković, Bernard (ur.).
Rijeka: Hrvatski savez za sunčevu energiju, 2008. str. 395-405 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 373754 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti korištenja krutog jedra (krila) kao dopunskog prigona broda
(Possibility of using rigid sail (wing) for additional ship propulsion)
Autori
Klarin, Branko ; Vukman, Anđela ; Barišić, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Energija i okoliš 2008.
/ Franković, Bernard - Rijeka : Hrvatski savez za sunčevu energiju, 2008, 395-405
ISBN
987-953-6886-14-2
Skup
International Congress Energy and The Environment 2008
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 22.10.2008. - 25.10.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
jedrenjak; dopunski pogon broda; kruto jedro; aeroprofil
(windship; additional ship propulsion; rigid sail; airfoil)
Sažetak
U ovom radu dat je osvrt na problematiku korištenja krutog jedra tj. krila kao dopunskog prigona broda. Dopunski prigon broda jedrima odavno je poznat i često je korišten (motorni jedrenjaci). Krila mogu biti jednostavna jednodjelna ili složena višedjelne konstrukcije, simetrične aeroprofilirane forme ili pak složeniji aeroprofili. Suvremene tehnologije i upravljanje omogućuju sagledavanje mogućnosti automatiziranog upravljanja jedrima, a poznati su i primjeri ovakvog pogona brodova. Servo-upravljana krila postavljena na brodu, bez potrebe za posadom, mogu dati određeni doprinos na uštedi osnovnog goriva, u pravilu fosilnog. Isto tako, osim uštede na gorivu može se postići i smanjenje polutanata u atmosferi. Budući je energija vjetra besplatna, u ekonomske kalkulacije ulazi osnovno ulaganje u izradu krila i upravljačkog sustava te minimalni trošak održavanja ovakvog sustava tijekom eksploatacije. Napravljene su osnovne tehno-ekonomske simulacije na konceptu broda sa krutim krilima. Na primjeru je ostvarena ušteda goriva od oko 15%.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje, Split
Profili:
Branko Klarin
(autor)