Pregled bibliografske jedinice broj: 373674
Uloga školskog dvorišta u nastavi prirode i biologije
Uloga školskog dvorišta u nastavi prirode i biologije, 2008., diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 373674 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga školskog dvorišta u nastavi prirode i biologije
(Role of school yard in biology and science teaching)
Autori
Prnjavorac, Jasna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.11
Godina
2008
Stranica
74
Mentor
Radanović, Ines
Ključne riječi
školski vrt; školski park; školsko dvorište; istraživački usmjerena nastava; pogreške nastavnika
(school garden; school park; schoolyard; research-oriented teaching; teacher' errors)
Sažetak
Cilj diplomskog rada bio je dokazati pozitivnu ulogu kvalitetno metodički preoblikovanog školskog dvorišta u zadovoljavanju mnogih materijalnih, funkcionalnih i odgojnih zadataka nastave prirode i biologije i ostvarivanju postignuća učenja. Prvi dio istraživanja proveden je u školskom dvorištu na dva VII. razreda jedne zagrebačke osnovne škole. Kako su tijekom obrade rezultata uočene tipične pogreške koje nastavnici često rade pri izvanučioničkom obliku nastave., drugi dio istraživanja proveden je u školskom dvorištu sa dva VI. razreda Osnovne škole fra Kaje Adžića Pleternica. Pri drugom dijelu istraživanja krenulo se od uočenih pogrešaka nastavnika koje su ispravljene, što se odrazilo i na uočljivu razliku u ostvarenim postignućima učenika tijekom nastave. U oba razredna odjeljenja je isti tjedan održan po jedan blok sat školske godine 2008./2009. Obrađivane su jednake nastavne jedinice. U razrednom odjelu koji je predstavljao kontrolnu skupinu, nastavni sadržaj je obrađen u učionici uz frontalni oblik rada. U drugom, eksperimentalnom odjeljenju, održana je istraživački usmjerena nastava uz korištenje izvorne stvarnosti u školskom dvorištu . U istraživanju su primijenjeni isti inicijalni test objektivnog tipa radi utvrđivanja predznanja učenika, test koji ispituje sve razine postignuća (znanje i razvijene sposobnosti) nakon obrade istog sadržaja te anketa kojom su provjerena mišljenja i želje učenika o korištenim nastavnim metodama i oblicima. Obradom rezultata testova i usporedbom s rezultatima inicijalnih testova, dokazano je da su učenici eksperimentalnog razrednog odjela razvili postignuća više razine i bolje riješili završni test. Rezultati ankete su pokazali volju učenika za korištenjem više istraživački usmjerene nastave u školskom dvorištu. Ovaj rad je pokazao vrijednost školskog dvorišta u nastavi, koje se vrlo lagano može preoblikovati u vrijedan nastavni prostor za održavanje nastave prirode i biologije. Također je ukazano kako istraživački usmjerenom nastavom učenici lakše i kvalitetnije usvajaju znanja koja su perceptivno doživjeli. Također razvijaju brojne sposobnosti koje znaju primjenjivati u rješavanju problema. Uočene su tipične pogreške nastavnika pri radu u istraživačkom okruženju, a koje mogu uvjetovati pogrešnu sliku o vrijednosti takvog rada s učenicima, bilo da se radi o izvanučioničkoj nastavi, nastavi u školskom vrtu ili školskom parku, ili je istraživačka nastava organizirana u učionici.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-0091361-1223 - Kompetencije učenika u nastavi prirode i biologije
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Profili:
Ines Radanović
(mentor)