Pregled bibliografske jedinice broj: 373464
Izazovi uključivanja korisnika u obrazovanje i istraživanje na području socijalnog rada
Izazovi uključivanja korisnika u obrazovanje i istraživanje na području socijalnog rada // Korisnici kao iskustveni eksperti na području obrazovanja i istraživanja u socijalnom radu / Urbanc, K. (ur.).
Zagreb: Studijski centar socijalnog rada, Pravni fakultet u Zagreb, 2008. str. 5-5 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 373464 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izazovi uključivanja korisnika u obrazovanje i istraživanje na području socijalnog rada
(Challenges of including users in education and research of social work)
Autori
Urbanc, K.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Korisnici kao iskustveni eksperti na području obrazovanja i istraživanja u socijalnom radu
/ Urbanc, K. - Zagreb : Studijski centar socijalnog rada, Pravni fakultet u Zagreb, 2008, 5-5
Skup
Korisnici kao iskustveni eksperti na području obrazovanja i istraivanja u socijalnom radu
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 23.09.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
korisnici; uključenost; obvrazovanje i istraživanje; socijalni rad
(users; inclusion; education and research; social work)
Sažetak
Biti uključen znači imati ravnopravnu poziciju pregovaranja, dogovaranja i interveniranja te ravnopravnu mogućnost sagledavanja iz vlastite perspektive. Uključivanje korisnika u istraživački projekt ili proces obrazovanja socijalnih radnika samo zato jer je to jedan od suvremenih zahtjeva dobre prakse, bez korijenitih promjena u načinu razmišljanja i odlučivanja predstavlja tokenizam, a ne inkluziju. Za inkluziju je potrebna priprema čitavog sustava, kako bi se « ; pripremio» ; teren za nove sudionike – u ovom slučaju, za korisnike. U praksi socijalnog rada, ako su korisnici već i uključeni, ovaj se proces pripreme često odvija nesvjesno, što ne znači nužno i u pravom smjeru, pogotovo kada je riječ o uključivanju korisnika koji pripadaju ranjivim i marginaliziranim skupinama. Stoga je važno da budući socijalni radnici u završnoj fazi svojeg obrazovanja dobiju mogućnost razviti dodatnu osjetljivost za participativni i osnažujući pristup korisnicima i njihovim idejama u smjeru razvijanja prakse koja će u većoj mjeri odražavati potrebe i inicijative korisnika, drugim riječima, prakse koja će biti po mjeri korisnika. S druge strane, uključivanje korisnika iz različitih korisničkih udruga kao aktivnih sudionika nastave na ovom kolegiju predstavlja dugoročno ulaganje u razvoj tzv. « ; terenskih nastavnih baza» ; čiji sudionici imaju uvida u sadržaj i proces obrazovanja socijalnih radnika te na temelju informiranog pristanka sudjeluju u planiranju nastave i to neposredno – intervenirajući u sam sadržaj i način izvođenja kolegija te posredno - dajući povratne informacije o učinkovitosti cjelokupnog procesa obrazovanja obzirom na kompetencije socijalnih radnika, kao završni ishod tog procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti