Pregled bibliografske jedinice broj: 372736
Agresivnost i nasilje u adolescenciji: psihoanalitičko razumijevanje i mogućnosti terapijskog utjecanja
Agresivnost i nasilje u adolescenciji: psihoanalitičko razumijevanje i mogućnosti terapijskog utjecanja // Prvi hrvatski psihoterapijski kongres: Izazovi psihoterapije u stoljeću uma / Gregurek, Rudolf (ur.).
Zagreb, 2008. str. 40-47 (pozvano predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 372736 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Agresivnost i nasilje u adolescenciji: psihoanalitičko razumijevanje i mogućnosti terapijskog utjecanja
(Aggression and violence in adolescence: psychoanalytic concept and possibilities of therapeutic influence)
Autori
Rudan, Vlasta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Prvi hrvatski psihoterapijski kongres: Izazovi psihoterapije u stoljeću uma
/ Gregurek, Rudolf - Zagreb, 2008, 40-47
Skup
Prvi hrvatski psihoterapijski kongres: Izazovi psihoterapije u stoljeću uma
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 22.05.2008. - 25.05.2008
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
agresivnost; adolescencija; psihoanaliza; psihoterapija
(aggresion; adolescence; psychoanalysis; psychotherapy)
Sažetak
Da adolescencija predstavlja nemirno razvojno razdoblje, stresno za samog adolescenta, jedna je od glavnih psihoanalitičkih postavki o adolescenciji, a koja je u suprotnosti s idejom o mirnom prijelazu, koju nerijetko više zastupaju predstavnici akademske psihologije i sociologije. Psihoanalitičko shvaćanje agresije i danas je rastrzano polemikama oko relativne važnosti unutarnje destruktivnosti i utjecaja okoline. Agresija je manje jasno definirana nego što zahtijevaju kriteriji eksperimentalnih istraživanja ponašanja. Stoga će razvojna psihologija najčešće agresijom smatrati eksplicitno (« ; s namjerom» ; ) nanošenje štete drugima. Također će najčešće raspravljati o jednom obliku agresije koji se može lako opservirati, a to je fizička agresija koja ostavlja i jake posljedice na žrtvu (ozbiljne ozljede ili druge ozbiljne /psihičke/ posljedice). Ako se vratimo adolescenciji možemo reći da je jedan od ključnih aspekata adolescentnog razvoja upravo formiranje identiteta. S nastupom fizioloških promjena pubertet mladi ljudi su prisiljeni uhvatiti se u koštac, ili pokušati izbjeći, ideju o sebi kao seksualnim, odvojenim entitetima. Na tom stupnju razvoja oni se mogu osjećati da ih njihova tijela, koja nastanjuju 10 do 12 ranijih godina, počinju izdavati i da su njihovi osjećaji sada pod kontrolom nekih stranih snaga. Hormonalni pomaci koji nastaju u pubertetu zahtijevaju ponovna pregovaranja između njih i drugih oko njih s kojima su u odnosima, a što se dalje komplicira unutarnjim konfliktom između težnje za autonomijom odraslih i straha od gubitka djetinjstva. Agresivni osjećaji i osjećaji krivnje koji nastaju kao rezultat reaktivacije edipovog komplekasa često vode anksioznosti i konfliktima koji se mogu doživjeti kao nepodnošljivi i od kojih se potrebo obraniti. Morati istovremeno tolerirati osjećaje ljubavi i mržnje unutar bliskih odnosa, predstavlja jednu od suštinskih ljudskih dilema, jednu od onih koja se od puberteta na dalje pojačava. Tako u adolescenciji jača potreba za izlaženjem na kraj s osjećajima ljutnje i bijesa koji imaju i fiziološku razinu zbog pojačanja seksualnih i agresivnih poriva i emocionalnu razinu zbog nerazriješenih problema iz djetinjstva koji mogu kočiti mogućnost osobe da izbjegne preplavljenost vlastitom agresijom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
108-1962766-0260 - Prediktivna vrijednost procjene emocionalnih i ponašajnih problema u mladih (Rudan, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Medicinski fakultet, Zagreb
Profili:
Vlasta Rudan
(autor)