Pregled bibliografske jedinice broj: 372438
Jamči se za uspjeh kano i za neštetnost. O reklamnome diskursu iz sociosemiološke perspektive
Jamči se za uspjeh kano i za neštetnost. O reklamnome diskursu iz sociosemiološke perspektive. Zagreb: Srednja Europa, 2008 (monografija)
CROSBI ID: 372438 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jamči se za uspjeh kano i za neštetnost. O reklamnome diskursu iz sociosemiološke perspektive
(It Is Guaranteed for Success as well as for Unnoxiousness. On the Advertising Discourse from the Sociosemiotic Perspective)
Autori
Bertoša, Mislava
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Srednja Europa
Grad
Zagreb
Godina
2008
Stranica
338
ISBN
978-953-6979-45-5
Ključne riječi
sociosemiotika; reklame; Istra; XIX. stoljeće
(sociosemiotics; advertisments; Istria; 19th century)
Sažetak
U knjizi se sa semiološkog i sociosemiološkog aspekta analiziraju reklame proizvoda za unutarnju i izvanjsku tjelesnu njegu koje su bile objavljivane u novinama, katalozima i časopisima koji su na talijanskom, njemačkom i hrvatskom jeziku izlazili na području Istarskog poluotoka, prvenstveno u gradu Puli, od osamdesetih godina XIX. stoljeća do 1918. godine. U teorijskom i metodologijskom pristupu primijenjene su teze i paradigme talijanskih autora i autorica, i to ona struja talijanske sociosemiologije koja se nadovezuje na „ semiotički projekt“ Algirdasa J. Greimasa i Pariške semiotičke škole i dalje ga razrađuje u svojim okvirima. Njezine su teorijske postavke i analitički instrumentariji izloženi u novijim radovima Vollija, Semprinija, Marronea, Pozzato i Ferrara. Knjiga je strukturirana iz dva velika dijela, jednog teorijskog i jednog analitičkog. Prva su poglavlja sastavljena od pregleda povijesnih i teorijskih činjenica o sociosemiološkoj terminologiji koja se u njemu upotrebljava, općenito o fenomenu oglašivanja i o onodobnim društvenim prilikama u gradu Puli, te funkcioniraju kao uvod u središnji dio knjige, a to je analiza skupljenih reklama. Njezin je model konstruiran oko triju temeljnih razina koje su se pokazale relevantnima za ovaj korpus: tipografske, verbalne i slikovne. Analizirana su tipografska obilježja sastavnica ovih reklama, verbalna obilježja, kojih je analiza bila usmjerene prema ispitivanju iskaznih aspekata, dubinskih narativnih struktura, načina valorizacije reklamiranih proizvoda i inscenacije odnosa između pošiljatelja i primatelja poruka, te je ispitivana uloga koju su slike – u slučajevima u kojima su se pojavljivale – vršile u njima. Iz rezultata svih triju razina analize promatranih kao cjelina vidljivo je da je reklama u XIX. stoljeću bila ravnopravno uvrštena u protok različitih tipova obavijesti i da je nedvojbeno bila viđena kao relevantan izvor informacija, mjesto širenja novih znanstvenih spoznaja i dostignuća, razmjene iskustava, savjetovanja, te time od samih početaka funkcionirala kao bitan društveni diskurs onoga vremena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-0743 - Konstrukcija i struktura jezičnog identiteta (Erdeljac, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Mislava Bertoša
(autor)