Pregled bibliografske jedinice broj: 372328
Vrednovanje maloprodajnih kanala distribucije financijskih usluga
Vrednovanje maloprodajnih kanala distribucije financijskih usluga, 2005., magistarski rad, Ekonomski fakultet Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 372328 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrednovanje maloprodajnih kanala distribucije financijskih usluga
(Performance evaluation of retail distribution channels for financial services)
Autori
Palić, Mirko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
16.05
Godina
2005
Stranica
207
Mentor
Tomašević-Lišanin, Marija
Ključne riječi
kanali distribucije; financijske usluge; marketing; Hrvatska
(channels of distribution; financial services; marketing; Croatia)
Sažetak
Cilj ovog rada predstavljalo je dobivanje boljeg uvida u elemente, metode i načine pomoću kojih financijske institucije na domaćem tržištu vrednuju kanale za distribuciju maloprodajnih financijskih proizvoda/usluga. Budući da kanali distribucije predstavljaju jedan od četiri temeljna elementa marketinškog miksa, te odluke vezane uz njih često obilježavaju visoke investicije i dugoročno vezivanje, ispravno upravljanje ovim elementom može biti izvor održive konkurentske prednosti. Rad stoga započinje upoznavanjem s teorijskim postavkama marketinških kanala ili kanala distribucije. U nastavku su obrađene financijske institucije koje koriste maloprodajne marketinške kanale. Razmotrene su specifičnosti marketinških kanala za financijske usluge, te implikacije za njihove strategije distribucije. U sklopu navedene teme posebna pažnja usmjerena je na multikanalnost, te preferencije potrošača prema korištenju određenih vrsta kanala. Elementi za ocjenjivanje uspješnosti razmotreni su kroz dvije skupine: financijske i nefinancijske metode za vrednovanje uspješnosti. U okviru rada, također je provedeno empirijsko istraživanje kvalitativne naravi koje je metodom dubinskog intervjua s skupinom poznavatelja – menadžera zaduženih za upravljanje kanalima distribucije ili upravljanje prodajom u financijskim institucijama – omogućilo bolje upoznavanje s problematikom rada u poslovnoj praksi, te provjeru postavljenih hipoteza. U radu je predložen vlastiti model za vrednovanje kanala distribucije koji se temelji na modularnom stvaranju stavki za ocjenu uspješnosti, te prikazu rezultata u obliku kompozitnog indeksa i grafički pomoću polarnih grafikona i matrice za razvoj multikanalnih strategija. Glavni rezultati empirijskog istraživanja prikazani su u zaključnom dijelu rada, dok su najzanimljiviji dubinski intervjui povezani s podacima o financijskoj instituciji u kojoj je vršeno ispitivanje i prezentirani u obliku poslovnih slučajeva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija