Pregled bibliografske jedinice broj: 372094
Ugled dvadeset zanimanja u očima učitelja
Ugled dvadeset zanimanja u očima učitelja // Prema kvalitetnoj školi: 3. dani osnovne škole / Hicela Ivon (ur.).
Split: Redak, 2003. str. 79-88 (plenarno, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 372094 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ugled dvadeset zanimanja u očima učitelja
(Reputation of twenty occupations from teacher's view)
Autori
Pilić, Šime ; Botica, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Prema kvalitetnoj školi: 3. dani osnovne škole
/ Hicela Ivon - Split : Redak, 2003, 79-88
ISBN
953-96977-2-7
Skup
Prema kvalitetnoj školi: 3. dani osnovne škole
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 11.12.2003. - 13.12.2003
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
društveni ugled; zanimanje / profesija; učitelj / nastavnik; Cetinska krajina; rang; ljestvica
(social reputation; profession; teacher; the Region of Cetina; rating; scale)
Sažetak
Svrha je ovomu radu iznijeti, na osnovi empirijskog istraživanja, neke rezultate o ugledu dvadeset zanimanja u očima učitelja. Podaci su prikupljeni metodom ankete pomoću u tu svrhu konstruiranog upitnika. Prostorno je anketom obuhvaćena Cetinska i Vrlička krajina (od Trilja preko Sinja do Vrlike) odnosno osnovne škole (uključujući i područne) na tom području. Anketirano je, krajem proljeća 2003. godine, ukupno 152 učitelja (nastavnika) od kojih su 34 posto učitelji razredne nastave, a 66 posto nastavnici predmetne nastave. Količina ugleda koji učitelji / nastavnici pridaju nekom zanimanju, od ponuđenih dvadeset na listi, mjeren je dvojako: (1) Rangiranjem zanimanja prema ugledu (lista zanimanja u anketnom upitniku poredana je po abecednom redoslijedu) ; te (2) Procjenom ispitanika o ugledu svakog od dvadeset zanimanja na skali od šest stupnjeva (od veoma mali do veoma veliki ugled). Najuglednije zanimanje / profesija u očima učitelja je liječnik, a zatim nastavnička zanimanja (od sveučilišnog profesora do učitelja). Zabilježene su i neke manje razlike u pridavanju ugleda između učitelja razredne nastave i nastavnika predmetne nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija