Pregled bibliografske jedinice broj: 371948
Kompetencije učenika prvog razreda u poznavanju pravopisa na kraju školske godine
Kompetencije učenika prvog razreda u poznavanju pravopisa na kraju školske godine // Metodika, časopis za teoriju i praksu metodika u predškolskom odgoju, školskoj i visokoškolskoj izobrazbi, 9 (2008), 16; 39-52 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 371948 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije učenika prvog razreda u poznavanju pravopisa na kraju školske godine
(Orthographic competence of students at the end of the first grade of prmary school)
Autori
Aladrović, Katarina
Izvornik
Metodika, časopis za teoriju i praksu metodika u predškolskom odgoju, školskoj i visokoškolskoj izobrazbi (1332-7879) 9
(2008), 16;
39-52
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
jezična kompetencija; početno pisanje; pravopisna pravila; pravopisne pogrješke; standardizacija u početnome pisanju
(language competence; initial writing; ortographic rules; orthographic errors; standardization in initial writing)
Sažetak
Učenici prvog razreda započinju s razvojem svojih jezičnih kompetencija. Jedna od najznačajnijih jezičnih kompetencija u prvome razredu jest pisanje tiskanih i pisanih slova. Nakon ovladavanja pismom, učenici počinju razvijati i svoju pravopisnu kompetenciju učeći pravopisna pravila na teorijskom nivou (lingvistička kompetencija) i na uporabnom nivou (komunikacijska kompetencija). Prema Nastavnome planu i programu (2006), u prvome razredu osnovne škole učenici trebaju znati pravopisno točno napisati imena, prezimena i nadimke ljudi, naziv mjesta u kojemu žive te ime svoga naselja i ulice. Uz to, moraju znati staviti točan pravopisni znak na kraj rečenice (točka, upitnik, uskličnik). Ovaj rad prikazuje rezultate pilot istraživanja kojim se željela utvrditi razina pravopisnoga znanja i najčešćih pravopisnih pogrešaka u prvome razredu osnovne škole u poznavanju i uporabi pravopisnih pravila (veliko i malo slovo, rečenični znakovi). Rezultati ponajprije pokazuju stupanj učeničkoga znanja, ali i otkrivaju česte pogrješke koje učenici te dobi čine, a nisu isključivo pravopisne. Istraživanje je napravljeno u Osnovnoj školi „ Bukovac“ u Zagrebu na temelju anketnog upitnika kojega je ispunilo 60 prvašića (N = 60). Rad je prilog pravopisnoj standardizaciji na početku školovanja jer će se na taj način stvoriti osnovni preduvjeti za lakše i uspješnije učenje pravopisa u procesu početnoga čitanja i pisanja u prvom razredu osnovne škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Katarina Aladrović Slovaček
(autor)