Pregled bibliografske jedinice broj: 371844
Samopoštovanje u ranoj adolescenciji: važnost uloge roditeljskog ponašanja i školskoga dostignuća
Samopoštovanje u ranoj adolescenciji: važnost uloge roditeljskog ponašanja i školskoga dostignuća // Društvena istraživanja, 17 (2008), 4-5; 887-906 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 371844 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samopoštovanje u ranoj adolescenciji: važnost uloge roditeljskog ponašanja i školskoga dostignuća
(Self-esteem in early adolescence: The importance of parental behavior and school success)
Autori
Burić, Irena ; Macuka, Ivana ; Sorić, Izabela ; Vulić-Prtorić, Anita
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 17
(2008), 4-5;
887-906
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
samopoštovanje; dimenzije roditeljskog ponašanja; školski uspjeh
(self-esteem; dimensions of parental behavior; school success)
Sažetak
Brojna istraživanja su pokazala važnost samopoštovanja u objašnjenju čitavog niza psiholoških i socijalnih ishoda djece i adolescenata. Roditelji zasigurno predstavljaju ključne čimbenike u razvoju samopoštovanja svoje djece. Iako se mnoga istraživanja bave pitanjima izvora socijalizacije samopoštovanja, vrlo rijetko se usmjeravaju na ispitivanje zasebne uloge majki i očeva. Cilj ovog istraživanja bio je pridonijeti boljem razumijevanju važnosti zasebne uloge roditeljskog ponašanja majki i očeva te školskog uspjeha u objašnjenju samopoštovanja učenika u ranoj adolescenciji. Istraživanje je provedeno na uzorku od 102 učenika (66 djevojčica i 36 dječaka) sedmih i osmih razreda osnovne škole. Rezultati ovog istraživanja, primjenom hijerarhijske regresijske analize, potvrđuju zasebnu važnost dječje percepcije roditeljske uloge majki i očeva. Odnosno, utvrđeno je kako su emocionalnost majki i emocionalnost očeva značajni pozitivni prediktori, a psihološka kontrola majki značajni negativan prediktor dječjem samopoštovanju. Nakon kontrole spola djeteta i roditeljskog ponašanja majki i očeva, školski uspjeh se nije pokazao značajnim prediktorom u objašnjenju dječjeg samopoštovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-0092660-1430 - Psihosocijalni aspekti zdravlja djece i adolescenata
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus