Pregled bibliografske jedinice broj: 371491
Ocjena primjenjivosti simulacijskih igara za bolje spoznavanje zakonitosti lanca nabave
Ocjena primjenjivosti simulacijskih igara za bolje spoznavanje zakonitosti lanca nabave // Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu / Segetlija, Zdenko ; Karić, Marijan (ur.).
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2008. str. 95-110 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 371491 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ocjena primjenjivosti simulacijskih igara za bolje spoznavanje zakonitosti lanca nabave
(The Evaluation of Simulation Games Applicablity For Better Understanding of the Supply Chain Principles)
Autori
Knežević, Blaženka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu
/ Segetlija, Zdenko ; Karić, Marijan - Osijek : Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2008, 95-110
ISBN
978-953-253-052-0
Skup
VIII. Međunarosni zananstveni skup POSLOVNA LOGISTIKA U SUVREMENOM MENADŽMENTU
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
lanac nabave; simulacijska igra; nastava
(supply chain; simulation game; education)
Sažetak
Zbog povećanja vlastite konkurentske sposobnosti svako poduzeće treba utvrditi svoju stratešku poziciju u odnosu na neposredne dobavljače i kupce, te spoznati kako ponašanje sudionika u lancu nabave utječe na funkcioniranje lanca kao cjeline. Oni lanci nabave u kojima je od proizvođača do krajnjeg potrošača uspostavljen visok stupanj sinkronizacije, dugoročno će ostvariti veći poslovni učinak po pojedinom sudioniku lanca, ali i na razini lanca kao cjeline. Sinkronizacija lanca nabave izuzetno je složen i u praksi vrlo skup postupak. Zbog toga se u učenju zakonitosti lanca nabave često koriste simulacijske igre pomoću kojih se nastoje spriječiti potencijalni gubici koji mogu nastati u učenju kroz stvarni rad. U literaturi su poznati neki simulacijski modeli koji su u primjeni u nastavi iz ovoga područja već duže vrijeme. Međutim, malo je radova kojima se procjenjuje koji je način igranja simulacijskih igara najučinkovitiji kao metoda za učenje. U različitim skupinama studenata viših godina studija poslovne ekonomije odigrane su tri različite verzije simulacijske igre. Jedna skupina studenata simulacijsku igru igrala je u dvorani uz pomoć papira, olovke i fizičkih stvari koje su isporučivane između članova lanca nabave. Druga skupina studenata igrala je simulacijsku igru uz pomoć simulacijskog modela na računalu u kontroliranim uvjetima, dok je treća skupina igru igrala uz pomoć web sučelja u vlastitom domu. Svim skupinama studenata postavljena su određena pitanja vezana uz funkcioniranje lanca nabave, a na kraju nastave studenti su zamoljeni da ocijene učinkovitost simulacijske igre kao metode za učenje. Rezultati provedenog istraživanja ukazuju da su simulacijske igre vrlo dobro prihvaćen način za učenje, no da je jedan od ova tri načina puno učinkovitiji od ostalih. Iskustva opisana u ovome radu mogu se koristiti pri pripremi nastave za studente, a u poduzećima za edukaciju menadžera iz područja upravljanja nabavnim lancem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti
Napomena
(sažetak na engleskom)
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-1521781-2485 - Inteligentni sustavi kontrolinga, financija i računovodstva digitalnog poduzeća (Peić-Bach, Mirjana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb
Profili:
Blaženka Knežević
(autor)