Pregled bibliografske jedinice broj: 371465
Integracija načela zelenog marketinga u upravljanju opskrbnim lancem
Integracija načela zelenog marketinga u upravljanju opskrbnim lancem // Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu / Segetlija, Zdenko ; Karić, Marijan (ur.).
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2008. str. 67-94 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 371465 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Integracija načela zelenog marketinga u upravljanju opskrbnim lancem
(Integrating Green Marketing Principles into Supply Chain Management)
Autori
Dujak, Davor ; Ham, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu
/ Segetlija, Zdenko ; Karić, Marijan - Osijek : Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2008, 67-94
ISBN
978-953-253-052-0
Skup
VIII. Međunarodni znanstveni skup "Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu"
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
zeleni marketing; opskrbni lanac; Green Supply Chain Management; ekološka odgovornost
(green marketing; supply chain; Green Supply Chain Management; environmental responsibility)
Sažetak
Marketing kao disciplina uvijek prati društveno-ekonomski razvitak i odraz je postojećih društveno-ekonomskih odnosa, te se sukladno tome u uvjetima rastuće ekološke svjesnosti na svim razinama društva i pojave novog segmenta potrošača – tzv. zelenih potrošača, javlja zeleni marketing. Zeleni marketing podrazumjeva suradnju s dobavljačima i trgovcima, partnerima pa i konkurentima kako bi se ostvario ekološki održivi razvoj u čitavom vrijednosnom lancu, a istovremeno interno, zahtjeva suradnju svih poslovnih funkcija kako bi se pronašla najbolja moguća rješenja koja imaju dvije glavne niti vodilje: profit i dugoročni pozitivni doprinos okruženju (društvu i prirodnom okolišu). Kako bi se osigurala ekološka prihvatljivost proizvoda na njegovom putu od sirovine, preko proizvodnje i trgovine sve do krajnjeg potrošača (nerijetko i u obrnutom smjeru), tj. na svim razinama opskrbnog lanca, praksa je razvila, a teorija definirala složene i interorganizacijske procese kao Zeleno (ekološki odgovorno) upravljanje opskrbnim lancima (Green Suply Chain Management). Ovaj rad polazi od tri ključne pretpostavke: 1. utjecaj proizvoda na okoliš javlja se u svim fazama njegove proizvodnje, potrošnje i odlaganja ; 2. zeleni potrošači i ostali stakeholderi zahtjevaju od proizvođača da iskazuju ekološku odgovornost unutar svih procesa: od nabavke materijala i procesa koji se koriste u proizvodnji proizvoda i njihovom pakiranju ; načinima distribucije proizvoda, prodaje i odlaganja ; 3. integracija načela zelenog marketinga duž cijelog opskrbnog lanca omogućava gospodarskom subjektu ostvarivanje sinergijskih učinaka na području smanjenja utjecaja na okoliš, izgradnju kredibiliteta prema svim stakeholderima uz istovremeno smanjenje troškova. Cilj rada je istaknuti nužnost uvrštavanja načela i postupaka Zelenog marketinga u upravljanje opskrbnim lancem, te elaborirati dugoročnu ekonomsku isplativost istih na današnjem tržištu koje zahtijeva društveno i ekološki odgovoran marketing.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
010-0102590-2577 - Razvijanje slavonsko-baranjskog turističkog clustera (Meler, Marcel, MZOS ) ( CroRIS)
010-0000000-3353 - Maloprodaja u vrijednosnom lancu hrane (Segetlija, Zdenko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek