Pregled bibliografske jedinice broj: 371355
Zalupljena vrata: empirijska analiza iskazanih razloga odbijanja ankete
Zalupljena vrata: empirijska analiza iskazanih razloga odbijanja ankete // Društvena istraživanja, 17 (2008), 4-5; 723-746 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 371355 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zalupljena vrata: empirijska analiza iskazanih razloga odbijanja ankete
(Slammed Door: Empirical Analysis of Survey Refusal Reasons)
Autori
Šoša, Jelena ; Milas, Goran
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 17
(2008), 4-5;
723-746
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
odbijanje ankete; anketni odziv; uzorak; pristranost
(survey refusal; survey turnout; sample; bias)
Sažetak
U novije vrijeme učestalo odbijanje anketa predstavlja sve izraženiji problem jer dovodi u pitanje probabilističku prirodu uzorka, a time i vjerodostojnost anketom prikupljenih podataka. U radu smo nastojali istražiti razloge prihvaćanja i odbijanja ankete analizirajući i uspoređujući odgovore što su ih dale osobe koje su anketu prihvatile u odnosu na one koje su je odbile. Pritom su nam kao referentni okvir služile teorije koje su se dosad koristile u pokušaju objašnjavanja anketnog odbijanja. Upitnikom o prihvaćanju i odbijanju anketa ispitan je uzorak od 408 Zagrepčana, od kojih je 293 pristalo na anketu, a 115 ju je odbilo. Pokazalo se je da među ponuđenim razlozima za pristanak na anketiranje najveću važnost imaju oni vezani za anketare, dok su se kao najzastupljeniji razlozi odbijanja izdvojili oni vezani uz manjak vremena ili trenutnu indisponiranost. Usporedba osoba koje su odbile u odnosu na one koje su pristale na anketu pokazala je da na odluku osoba sklonijih pristanku u većoj mjeri utječu razlozi vezani za pomaganje anketaru i općenito procjena anketara, kao i veća vjera u smisao anketnih istraživanja te naglašenija potrebu za izricanjem vlastitog mišljenja. Razlozi odbijanja ankete grupiraju se u dva faktora, trenutnu indispoziciju i odbojnost anketara. Istraživanje ukazuje da se prihvaćanje odnosno odbijanje ankete u uvjetima tipičnog anketnog istraživanja može najbolje objasniti teorijom prosocijalnog ponašanja i pomaganja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941533-1518 - Svjetsko istraživanje vrijednosti – Hrvatska u globaliziranom svijetu (Rimac, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
194-1941558-1530 - Osobine ličnosti, prirodni jezik i kognitivni razvoj (Mlačić, Boris, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Goran Milas
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus