Pregled bibliografske jedinice broj: 370576
O nekim pitanjima nastave u sadašnjem preobražaju odgoja i obrazovanja
O nekim pitanjima nastave u sadašnjem preobražaju odgoja i obrazovanja // Pogledi, 9 (1978), 24-25; 79-108 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 370576 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
O nekim pitanjima nastave u sadašnjem preobražaju odgoja i obrazovanja
(About some questions of teaching in current reform of education)
Autori
Pilić, Šime
Izvornik
Pogledi (0351-2118) 9
(1978), 24-25;
79-108
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
nastava; preobražaj odgoja i obrazovanja; nastavni program; škola; hrvatsko društvo
(teaching; reform of education; curriculum; school; Croatian society)
Sažetak
U ovome se radu, na osnovu analize literature, društvenih dokumenata i publikacija kao i intervjua s učenicima, studentima i nastavnicima razmatraju neka pitanja nastave u tada aktualnom preobražaju (sedamdesetih godina) odgoja i obrazovanja u našem društvu. Autorovo je polazište da je nastava ne samo organizirani odgojno-obrazovni proces, počesto složen i proturječan, nego da je nastava i društveno i historijski uvjetovana. U tom okviru nastavni se proces pobliže analizira s aspekta tzv. vanjske i unutarnje organizacije nastave. Suvremeno obrazovanje i reformirani nastavni proces zahtijevaju i suvremenu školsku arhitekturu, novu vanjsku i unutarnju organizaciju, sve veću upotrebu sredstava nastave za koje je potrebno funkcionalno rješenje u odnosu na tradicionalni školski prostor kako bi se prilagodilo potrebama ne samo razrednog odjeljenja nego individualnog i grupnog obrazovanja. Umnožavanjem znanja, fond znanstveno-tehničkih i društvenih informacija do kraja XX. stoljeća bit će za nekoliko puta povećan i (ne samo) stoga nastavni programi ne mogu biti statični, jer taj fenomen ima utjecaje na sistem obrazovanja, na metode difuzije i usvajanja znanja kao i na programsku i organizacijsku strukturu. Znanstveno-tehnološka revolucija izravno utječe i na nastavni proces, sredstva i metode nastave. Nestaje "monopolistički" položaj nastave u obrazovanju jačanjem i širenjem izvannastavnih oblika rada škola kao i većim utjecajem izvanškolskih faktora na odgoj i obrazovanje. Pa pak, obrazovni se utjecaj nastave ne gubi i racionalnim povezivanjem svih tih činitelja nastava (u obrazovanju) može biti još efikasnija. Razmatrajući odnos nastave i škole, nastave i permanentnog obrazovanja te nastave i rada u članku se upozorava i na dvije neprihvatljive krajnosti: po jednoj se negira povezivanje "rada ruku i rada glave", a u drugoj je prisutno manualističko poimanje obrazovanja za rad i kroz rad, koje opet podcjenjuje intelektualnu i emocionalnu stranu učenikove, tj. ljudske ličnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split,
Filozofski fakultet u Splitu
Profili:
Šime Pilić
(autor)