Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 370575

O proturječjima suvremenog obrazovanja


Pilić, Šime
O proturječjima suvremenog obrazovanja // Obrazovanje i rad, 10 (1987), 5-6; 80-85 (domaća recenzija, osvrt, znanstveni)


CROSBI ID: 370575 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
O proturječjima suvremenog obrazovanja
(About contrariety contemporaneous of education)

Autori
Pilić, Šime

Izvornik
Obrazovanje i rad (0351-160X) 10 (1987), 5-6; 80-85

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, osvrt, znanstveni

Ključne riječi
proturječja ; suvremeno obrazovanje ; sociologija obrazovanja
(contrariety ; contemporaneous of education ; sociology of education)

Sažetak
Rad je nastao povodom knjige Proturječja suvremenog obrazovanja (urednik: S. Flere). U njemu se s jedne strane daje prikaz radova iz sociologije obrazovanja uvrštenih u ovu knjigu, te istodobno donosi nekoliko napomena o sociologiji obrazovanja kao znanstvenoj disciplini, ali i o samom fenomenu obrazovanja. Obrazovanje u svijetu, u razdoblju nakon drugog svjetskog rata, doživljava ekspanziju s obzirom na broj sudionika (učenici, studenti, polaznici, nastavnici, školske ustanove itd). U svjetskim relacijama obično se uzima kao prvi svjetski sistem. Prema financijskim izdacima, unatoč tomu što se od sedamdesetih godina obrazovanje u svijetu s velikim teškoćama bori za svoj apsolutan i relativni udio u nacionalnom dohotku, praktično je na drugom mjestu odmah iza izdataka za vojsku i naoružanje. Pismenost i osnovno obrazovanje poprimili su univerzalni karakter, srednje obrazovanje najprije masovni, a potom sve više univerzalni, dok je visokoškolsko obrazovanje u razvijenom svijetu (a danas se u srednje razvijenim zemljama djelomično i u zemljama u razvoju nastavlja ekspanzija) postalo masovno. Razvojem znanosti pod određenim društvenim pretpostavkama stvorena je posebna disciplina, prvobitno nazvana pedagoška sociologija, a zatim sociologija obrazovanja ili sociologija odgoja i obrazovanja. Možda se može reći da je sociologija stvorila analitički okvir za svestrano proučavanje odgoja i obrazovanja u proturječnim uvjetima razvoja suvremenih društava i omogućila stvaranje sintetičkog okvira za promatranje obrazovanog fenomena u sociohistorijskom i sociokulturnom kontekstu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split,
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Šime Pilić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Pilić, Šime
O proturječjima suvremenog obrazovanja // Obrazovanje i rad, 10 (1987), 5-6; 80-85 (domaća recenzija, osvrt, znanstveni)
Pilić, Š. (1987) O proturječjima suvremenog obrazovanja. Obrazovanje i rad, 10 (5-6), 80-85.
@article{article, author = {Pili\'{c}, \v{S}ime}, year = {1987}, pages = {80-85}, keywords = {proturje\v{c}ja, suvremeno obrazovanje, sociologija obrazovanja}, journal = {Obrazovanje i rad}, volume = {10}, number = {5-6}, issn = {0351-160X}, title = {O proturje\v{c}jima suvremenog obrazovanja}, keyword = {proturje\v{c}ja, suvremeno obrazovanje, sociologija obrazovanja} }
@article{article, author = {Pili\'{c}, \v{S}ime}, year = {1987}, pages = {80-85}, keywords = {contrariety, contemporaneous of education, sociology of education}, journal = {Obrazovanje i rad}, volume = {10}, number = {5-6}, issn = {0351-160X}, title = {About contrariety contemporaneous of education}, keyword = {contrariety, contemporaneous of education, sociology of education} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font