Pregled bibliografske jedinice broj: 370575
O proturječjima suvremenog obrazovanja
O proturječjima suvremenog obrazovanja // Obrazovanje i rad, 10 (1987), 5-6; 80-85 (domaća recenzija, osvrt, znanstveni)
CROSBI ID: 370575 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
O proturječjima suvremenog obrazovanja
(About contrariety contemporaneous of education)
Autori
Pilić, Šime
Izvornik
Obrazovanje i rad (0351-160X) 10
(1987), 5-6;
80-85
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, osvrt, znanstveni
Ključne riječi
proturječja ; suvremeno obrazovanje ; sociologija obrazovanja
(contrariety ; contemporaneous of education ; sociology of education)
Sažetak
Rad je nastao povodom knjige Proturječja suvremenog obrazovanja (urednik: S. Flere). U njemu se s jedne strane daje prikaz radova iz sociologije obrazovanja uvrštenih u ovu knjigu, te istodobno donosi nekoliko napomena o sociologiji obrazovanja kao znanstvenoj disciplini, ali i o samom fenomenu obrazovanja. Obrazovanje u svijetu, u razdoblju nakon drugog svjetskog rata, doživljava ekspanziju s obzirom na broj sudionika (učenici, studenti, polaznici, nastavnici, školske ustanove itd). U svjetskim relacijama obično se uzima kao prvi svjetski sistem. Prema financijskim izdacima, unatoč tomu što se od sedamdesetih godina obrazovanje u svijetu s velikim teškoćama bori za svoj apsolutan i relativni udio u nacionalnom dohotku, praktično je na drugom mjestu odmah iza izdataka za vojsku i naoružanje. Pismenost i osnovno obrazovanje poprimili su univerzalni karakter, srednje obrazovanje najprije masovni, a potom sve više univerzalni, dok je visokoškolsko obrazovanje u razvijenom svijetu (a danas se u srednje razvijenim zemljama djelomično i u zemljama u razvoju nastavlja ekspanzija) postalo masovno. Razvojem znanosti pod određenim društvenim pretpostavkama stvorena je posebna disciplina, prvobitno nazvana pedagoška sociologija, a zatim sociologija obrazovanja ili sociologija odgoja i obrazovanja. Možda se može reći da je sociologija stvorila analitički okvir za svestrano proučavanje odgoja i obrazovanja u proturječnim uvjetima razvoja suvremenih društava i omogućila stvaranje sintetičkog okvira za promatranje obrazovanog fenomena u sociohistorijskom i sociokulturnom kontekstu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split,
Filozofski fakultet u Splitu
Profili:
Šime Pilić
(autor)