Pregled bibliografske jedinice broj: 370284
Stabilizacija zastorne prizme postupkom lijepljenja
Stabilizacija zastorne prizme postupkom lijepljenja // 4. međunarodno savjetovanje o razvitku sustava Hrvatskih željeznica - Hrvatski projekti za učinkovit željeznički sustav / Odak Marko (ur.).
Zagreb: ITHŽ- Društvo inženjera i tehničara Hrvatskih željeznica, 2008. (predavanje, međunarodna recenzija, pp prezentacija, stručni)
CROSBI ID: 370284 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stabilizacija zastorne prizme postupkom lijepljenja
(Stabilisation of the Ballast by bonding)
Autori
Lakušić, Stjepan ; Kerber, Christian
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni
Izvornik
4. međunarodno savjetovanje o razvitku sustava Hrvatskih željeznica - Hrvatski projekti za učinkovit željeznički sustav
/ Odak Marko - Zagreb : ITHŽ- Društvo inženjera i tehničara Hrvatskih željeznica, 2008
Skup
4. međunarodno savjetovanje o razvitku sustava Hrvatskih željeznica - Hrvatski projekti za učinkovit željeznički sustav
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 27.10.2008. - 29.10.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
zastorna prizma; stabilizacija prizme ljepljenjem; površinsko ljepljenje; strukturno ljepljenje
(ballast track; stabilisation by bonding; surface bonding; structural bonding)
Sažetak
Zahtjevi koji se u današnje vrijeme postavlja na željezničke pruge su: osiguranje prometovanja vlakova velikih brzina, povećanje prometnog opterećenja, osiguranje udobne i sigurne vožnje, te sve veća pouzdanost i raspoloživost. Posljedica navedenog su značajna povećanja opterećenja ne samo na kolosiječnu rešetku već i na zastornu prizmu. Posebno su osjetljiva mjesta prijelaza sa kolosijeka na elastičnoj podlozi na kolosijeke na čvrstoj podlozi te područja u zoni skretnica, izoliranih lijepljenih sastava te zavara tračnica. Također se velika pažnja mora se posvetiti i bočnoj stabilnosti kolosijeka kako ne bi došlo do njegova izbacivanja. Navedene pojave zahtijevaju od željezničkih uprava učestalije radove na održavanju kolosijeka, posebice na održavanju zastorne prizme. Da se izbjegnu učestala održavanja te smanje troškovi, pojedine željezničke uprave počele su primjenjivati tehnologiju lijepljenja tucanika u cilju osiguranja stabilnosti kolosijeka po smjeru i visini. U radu se razmatraju prednosti navedene tehnologije te su prikazana iskustva nekoliko željezničkih uprava iz Europe koje već primjenjuju navedenu tehnologiju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
082-0000000-2185 - Buka i vibracije na tramvajskim i željezničkim kolosijecima (Lakušić, Stjepan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb
Profili:
Stjepan Lakušić
(autor)