Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 370243

Monodisciplinarnost, interdisciplinarnost i transdisciplinarnost u proučavanju odgoja i obrazovanja


Maleš, Dubravka
Monodisciplinarnost, interdisciplinarnost i transdisciplinarnost u proučavanju odgoja i obrazovanja // Istraživanja odgoja i obrazovanja, 7 (1987), 99-108 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 370243 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Monodisciplinarnost, interdisciplinarnost i transdisciplinarnost u proučavanju odgoja i obrazovanja
(Mono-disciplinarity, inter-disciplinarity and trans-disciplinarity in studies of education)

Autori
Maleš, Dubravka

Izvornik
Istraživanja odgoja i obrazovanja (1330-8181) 7 (1987); 99-108

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
monodisciplinarnost; interdisciplinarnost; transdisciplinarnost; proučavanje odgoja i obrazovanja
(mono-disciplinarity; inter-disciplinarity; trans-disciplinarity; studies of education)

Sažetak
Svako inzistiranje na monodisciplinarnosti i zanemarivanje činjenice o općoj međuzavisnosti i dijalektičnosti pojava u prirodi i društvu može uzrokovati usporavanje razvoja znanosti u cjelini kao i pojedinih njezinih dijelova. To je razlogom što se danas govori o interdisciplinarnosti i transdisciplinarnosti u istraživanjima postojećeg realiteta kao novoj etapi u razvoju znanstvene spoznaje za koju je karakteristična integracija znanja nastalih u različitim područjima u jedinstvenu cjelinu. Pedagogija se mora otvarati prema drugim znanstvenim disciplinama jer je to pretpostavka njezina daljeg razvoja. Za suradnju pedagogije s drugim disciplinama postoje dva važna epistemološko-metodološka razloga: jedan je u području predmeta, a drugi u području znanstvene metodologije. Da bi se ubrzali zakvi integrativni procesi, potrebno je unijeti neke promjene unutar teorijsko-metodološkog pristupa predmetu pedagogije, tj. odgoju, sli i predmetu drugih disciplina. Te promjene moraju se provesti kako na razini svake discipline, tako i tokom njihove integracije radi interdisciplinarnog pristupa pojedinom problemu. Interdisciplinarnost i transdisciplinarnost u proučavanju odgoja može se ostvariti samo pod uvjetom da znanstvenici i stručnjaci koji se bave tom problematikom posjeduju pozitivne stavove o potrebi takvog pristupa te da se tokom školovanja osposobljavaju za rad u kojem se zahtijeva stvaranje sinteza i uspostavljanje suradničkih odnosa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Dubravka Maleš (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Maleš, Dubravka
Monodisciplinarnost, interdisciplinarnost i transdisciplinarnost u proučavanju odgoja i obrazovanja // Istraživanja odgoja i obrazovanja, 7 (1987), 99-108 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Maleš, D. (1987) Monodisciplinarnost, interdisciplinarnost i transdisciplinarnost u proučavanju odgoja i obrazovanja. Istraživanja odgoja i obrazovanja, 7, 99-108.
@article{article, author = {Male\v{s}, Dubravka}, year = {1987}, pages = {99-108}, keywords = {monodisciplinarnost, interdisciplinarnost, transdisciplinarnost, prou\v{c}avanje odgoja i obrazovanja}, journal = {Istra\v{z}ivanja odgoja i obrazovanja}, volume = {7}, issn = {1330-8181}, title = {Monodisciplinarnost, interdisciplinarnost i transdisciplinarnost u prou\v{c}avanju odgoja i obrazovanja}, keyword = {monodisciplinarnost, interdisciplinarnost, transdisciplinarnost, prou\v{c}avanje odgoja i obrazovanja} }
@article{article, author = {Male\v{s}, Dubravka}, year = {1987}, pages = {99-108}, keywords = {mono-disciplinarity, inter-disciplinarity, trans-disciplinarity, studies of education}, journal = {Istra\v{z}ivanja odgoja i obrazovanja}, volume = {7}, issn = {1330-8181}, title = {Mono-disciplinarity, inter-disciplinarity and trans-disciplinarity in studies of education}, keyword = {mono-disciplinarity, inter-disciplinarity, trans-disciplinarity, studies of education} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font