Pregled bibliografske jedinice broj: 370243
Monodisciplinarnost, interdisciplinarnost i transdisciplinarnost u proučavanju odgoja i obrazovanja
Monodisciplinarnost, interdisciplinarnost i transdisciplinarnost u proučavanju odgoja i obrazovanja // Istraživanja odgoja i obrazovanja, 7 (1987), 99-108 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 370243 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Monodisciplinarnost, interdisciplinarnost i transdisciplinarnost u proučavanju odgoja i obrazovanja
(Mono-disciplinarity, inter-disciplinarity and trans-disciplinarity in studies of education)
Autori
Maleš, Dubravka
Izvornik
Istraživanja odgoja i obrazovanja (1330-8181) 7
(1987);
99-108
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
monodisciplinarnost; interdisciplinarnost; transdisciplinarnost; proučavanje odgoja i obrazovanja
(mono-disciplinarity; inter-disciplinarity; trans-disciplinarity; studies of education)
Sažetak
Svako inzistiranje na monodisciplinarnosti i zanemarivanje činjenice o općoj međuzavisnosti i dijalektičnosti pojava u prirodi i društvu može uzrokovati usporavanje razvoja znanosti u cjelini kao i pojedinih njezinih dijelova. To je razlogom što se danas govori o interdisciplinarnosti i transdisciplinarnosti u istraživanjima postojećeg realiteta kao novoj etapi u razvoju znanstvene spoznaje za koju je karakteristična integracija znanja nastalih u različitim područjima u jedinstvenu cjelinu. Pedagogija se mora otvarati prema drugim znanstvenim disciplinama jer je to pretpostavka njezina daljeg razvoja. Za suradnju pedagogije s drugim disciplinama postoje dva važna epistemološko-metodološka razloga: jedan je u području predmeta, a drugi u području znanstvene metodologije. Da bi se ubrzali zakvi integrativni procesi, potrebno je unijeti neke promjene unutar teorijsko-metodološkog pristupa predmetu pedagogije, tj. odgoju, sli i predmetu drugih disciplina. Te promjene moraju se provesti kako na razini svake discipline, tako i tokom njihove integracije radi interdisciplinarnog pristupa pojedinom problemu. Interdisciplinarnost i transdisciplinarnost u proučavanju odgoja može se ostvariti samo pod uvjetom da znanstvenici i stručnjaci koji se bave tom problematikom posjeduju pozitivne stavove o potrebi takvog pristupa te da se tokom školovanja osposobljavaju za rad u kojem se zahtijeva stvaranje sinteza i uspostavljanje suradničkih odnosa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija