Pregled bibliografske jedinice broj: 370062
The Education of Teachers in a Post-Socialist Society: the Case of Croatia (Prijevod na hrvatski: Obrazovanje nastavnika u postsocijalističkom društvu: slučaj Hrvatske)
The Education of Teachers in a Post-Socialist Society: the Case of Croatia (Prijevod na hrvatski: Obrazovanje nastavnika u postsocijalističkom društvu: slučaj Hrvatske) // Teacher Education the Euro-Mediterranean Region / Ronald, G. Sultana (ur.).
New York (NY) : Washington (MD) : Baltimore (MA) : Bern : Frankfurt : Beč : Oxford: Peter Lang, 2002. str. 51-68
CROSBI ID: 370062 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
The Education of Teachers in a Post-Socialist Society: the Case of Croatia (Prijevod na hrvatski: Obrazovanje nastavnika u postsocijalističkom društvu: slučaj Hrvatske)
(The Education of Teachers in a Post-Socialist Society: the Case of Croatia)
Autori
Pilić, Šime
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Teacher Education the Euro-Mediterranean Region
Urednik/ci
Ronald, G. Sultana
Izdavač
Peter Lang
Grad
New York (NY) : Washington (MD) : Baltimore (MA) : Bern : Frankfurt : Beč : Oxford
Godina
2002
Raspon stranica
51-68
ISBN
0-8204-6216-0
Ključne riječi
Teacher education, post-socialist society, Croatia (Prijevod na hrvatski: obrazovanje nastavnika, postsocijalističko društvo, Hrvatska)
(Teacher education, post-socialist society, Croatia)
Sažetak
However, there is at least consensus around the idea that Croatia's educational system needs to be transformed if is to make the quality leap that is required. If learning is indeed 'the treasure within', then a reform of teachers' education really is increasingly necessary in order to bring about a new approach to teaching and learning that will prepare Croatia in its transition to democracy, peace and prosperity. There must be a clearly thought out and effective strategy to recruit teachers from the ablest of students who, besides being gifted in their own area of competence, are also motivated to make a positive difference in the lives of their students.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Sociologija
Napomena
Sažetak na hrvatskom jeziku: Zbog stranih čitatelja u prethodnim napomenama daje se geografski, povijesni i demografski osvrt. Hrvatska se sagledava kao mediteranska, srednjoeuropska i balkanska zemlja, ali se naglašava mediteranska dimenzija, jer je riječ o obrazovanju nastavnika u mediteranskoj regiji. U ovome je radu najprije posve ukratko naznačen ekonomski i politički kontekst u proteklom desetljeću u Hrvatskoj u kojemu djeluje sistem obrazovanja, pa i podsistem obrazovanja nastavnika. Zatim su kratko opisani ključni događaji i procesi kao što su osamostaljivanje Republike Hrvatske, pad socijalizma i uvođenje građanske demokracije, privatizacija i rat (1991. - 1995.). Obrazovanje nastavnika, dakle, smješteno je u kontekst društvenih promjena, pri čemu se naglašava ravnoteža dviju kompetencija: u sadržajima predmeta/struke i u sadržajima o proučavanju (temelji nastavničke profesije). Vladajuća, odnosno, dominantna ideologija u proteklom desetljeću stvarala je u Hrvatskoj ozračje u kojem je bilo moguće potiskivati nastavu iz skupine predmeta društvenih znanosti poput sociologije, a primjetna je tendencija i potiskivanja nastave sociologije obrazovanja s nastavničkih studija.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split,
Filozofski fakultet u Splitu
Profili:
Šime Pilić
(autor)