Pregled bibliografske jedinice broj: 369894
Put k povezivanju: usluga Pitajte knjižničara na mrežnim stranicama narodnih knjižnica
Put k povezivanju: usluga Pitajte knjižničara na mrežnim stranicama narodnih knjižnica // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 46 (2003), 3-4; 80-92 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 369894 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Put k povezivanju: usluga Pitajte knjižničara na mrežnim stranicama narodnih knjižnica
(A way of cooperation: the ask a librarian service on public libraries' web-sites)
Autori
Bosančić, Boris
Izvornik
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (0507-1925) 46
(2003), 3-4;
80-92
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
pitajte knjižničara; elektroničke usluge; informacijsko-referalne usluge; informacijska služba; narodne knjižnice
(ask a librarian; electronic services; information and reference services; public library)
Sažetak
Usluga Pitajte knjižničara jedna je od najuspješnijih implementacija knjižničarskih vještina na Internetu. U članku je dan prikaz informacijske službe Ask a Librarian udruženih engleskih narodnih knjižnica koju možemo smatrati jednom od začetnika pružanja elektroničkih informacijsko-referalnih usluga. U nastojanju prezentiranja koncepcijskih osnova na kojima počiva ova vrsta usluge, dalje se u radu izdvajaju podaci o povijesti elektroničkih informacijskih službi uopće, a zatim se, kroz povlačenje paralela između usluge Pitajte knjižničara i tradicionalne informacijsko-referalne službe, posebice njenog najistaknutijeg dijela – informacijskog intervjua – u potonjem potvrđuje korijen svih knjižničnih elektroničkih informacijsko-referalnih usluga. Potom je dan prikaz trokutnog modela kojim se prezentira kako se iskustva tradicionalnog informacijskog intervjua u knjižnicama mogu uspješno implementirati u elektroničko okruženje. Konačno, kroz ograničavajuću usporedbu između Internet tražilica i usluge Pitajte knjižničara, izvodi se zaključak da doprinos knjižničara kod snalaženja u “ šumi” informacija koje danas preplavljuju svijet nije, kako se danas uobičajeno očekuje, nekakve tehničke prirode, već da dolazi kao rezultat dugogodišnjeg iskustva knjižničara u proučavanju korisnika i njihovih informacijskih potreba. Upravo utvrđivanje načina na koji korisnici oblikuju, a zatim i zadovoljavaju svoje informacijske potrebe, od neizmjerne je važnosti kod osmišljavanja i kreiranja bilo kakvog informacijsko-uslužnog tipa službe, bilo u stvarnom svijetu ili na mreži.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts