Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 369887

Optimizacija lučkih prekrcajnih procesa uporabom sistemske dinamike


Bilić, Mirko
Optimizacija lučkih prekrcajnih procesa uporabom sistemske dinamike, 2008., doktorska disertacija, Pomorski fakultet, Rijeka


CROSBI ID: 369887 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Optimizacija lučkih prekrcajnih procesa uporabom sistemske dinamike
(The optimization of harbour transshipping processes via system dynamics)

Autori
Bilić, Mirko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Pomorski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
04.07

Godina
2008

Stranica
211

Mentor
Dundović, Čedomir

Ključne riječi
optimizacija luka; prekrcaj; sistemska dinamika
(harbour optimisation; transshipping; system dynamics)

Sažetak
Disertacija s naslovom: Optimizacija lučkih prekrcajnih procesa uporabom sistemske dinamike, ima višestruku funkciju cilja te predstavlja zahtjevan zadatak, jer se sustav prekrcaja tereta smatra vrlo složenim, a za njegovo znanstveno istraživanje potrebno je koristiti pogodne i novije znanstvene metode, uključujući sustav dinamičkog simulacijskog modeliranja. Sustavskom pristupu u rješavanju znanstvenih i stručnih problema pridaje se sve veći značaj, a metodologija sustavskih istraživanja čini osnovu znanstvenih istraživanja koja su primijenjena u ovoj disertaciji. Razlozi zanimanja za probleme sustavskog istraživanja dovoljno su jasni i više puta naglašeni u literaturi. Jedan od najvažnijih postulata polazi od činjenice da se gotovo ni u jednoj sferi čovjekove djelatnosti: u znanosti, obrazovanju, tehnici, proizvodnji, upravljanju itd., čovjek ne susreće s izoliranim objektima, stvarima, procesima ili pojavama, već s njihovim složenim, međusobno povezanim kompleksima koji u stvari predstavljaju različite vrste sustava. Zadatak istraživanja takvih sustava neizbježno je doveo do pojave problema metodologije takvog istraživanja. U osnovi, to znači da je postavljani problem istraživanja identificiran kao sustav, kako bi bio tretiran u svjetlu sustavskog pristupa. Tako je pojava kibernetike, znanosti čiji je predmet izučavanje upravljanja složenim dinamičkim sustavima, uvjetovala iznalaženje nove odgovarajuće znanstvene metode. Osnovni cilj ove disertacije je izložiti pregled teorijskih metoda, modela, tehnika i alata koji se u znanosti i neposrednoj praksi koriste za suvremeno upravljanje lučkim sustavima i dati odgovarajuće preporuke za unaprjeđenje upravljanja lučkim resursima. Dvije osnovne tehnike u rješavanju problema odlučivanja u upravljanju prekrcajnim procesima su optimizacija i simulacija. Prva, optimizacija, obuhvaća prilaze i metode koje spadaju u matematičko programiranje. Druga tehnika, simulacija, matematički je manje rigorozna od prve i najbliže označava sve one metode koje organizirano ispituju mogućnosti i traže najbolja rješenja postavljenih zadataka, bez unaprijed precizno određenih kriterija za okončavanje postupka traženja. Kako obje tehnike, i pojedinačno i uzajamno, imaju prednosti i nedostatke, jedan od pravaca unaprjeđenja područja računalno podržanog odlučivanja u pomorskom menadžmentu koncentrira se na povezivanje tih tehnika, odnosno izgradnju takvih prilaza u matematičkom modeliranju složenih problema koji će iskoristiti prednosti tih tehnika i umanjiti njihove pojedinačne nedostatke. Područje optimizacije oslanja se na veliki broj naprednih softverskih aplikacija, koje integriraju sofisticirane matematičke algoritme i tehnike modeliranja s inteligentnim softverskim programiranjem i sposobnostima obrade podataka. U te tehnike ubrajaju se: inteligentni agenti ; soft računarstvo (engl. Soft computing) ; tehnike soft computinga (fuzzy, neuralne mreže, genetski algoritmi) ; gradijentne metode. Rezultat ovog istraživanja je i simulacijski model posvećen konkretnom problemu kombinatorne ili globalne optimizacije. Nije teško zaključiti da se isti softver može prilagoditi različitim potrebama, pa možemo reći da je polje mogućih primjena rezultata u gotovo svim domenama pomorskog menadžmenta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport



POVEZANOST RADA


Projekti:
112-1121722-3152 - Model prometne i logističke integracije hrvatskih morskih i riječnih luka

Ustanove:
Pomorski fakultet, Rijeka,
Pomorski fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Mirko Bilić (autor)

Avatar Url Čedomir Dundović (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bilić, Mirko
Optimizacija lučkih prekrcajnih procesa uporabom sistemske dinamike, 2008., doktorska disertacija, Pomorski fakultet, Rijeka
Bilić, M. (2008) 'Optimizacija lučkih prekrcajnih procesa uporabom sistemske dinamike', doktorska disertacija, Pomorski fakultet, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Bili\'{c}, Mirko}, year = {2008}, pages = {211}, keywords = {optimizacija luka, prekrcaj, sistemska dinamika}, title = {Optimizacija lu\v{c}kih prekrcajnih procesa uporabom sistemske dinamike}, keyword = {optimizacija luka, prekrcaj, sistemska dinamika}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Bili\'{c}, Mirko}, year = {2008}, pages = {211}, keywords = {harbour optimisation, transshipping, system dynamics}, title = {The optimization of harbour transshipping processes via system dynamics}, keyword = {harbour optimisation, transshipping, system dynamics}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font