Pregled bibliografske jedinice broj: 369554
Pedagoška (ne)kompetencija učitelja/ica za učiteljsku ulogu
Pedagoška (ne)kompetencija učitelja/ica za učiteljsku ulogu // Odgojne znanosti, 10 (2008), 1 (15); 209-230 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 369554 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoška (ne)kompetencija učitelja/ica za učiteljsku ulogu
(Pedagogical (in)competence of teachers)
Autori
Ljubetić, Maja ; Kostović-Vranješ, Vesna
Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 10
(2008), 1 (15);
209-230
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
pedagoška (ne)kompetencija; predmetna i razredna nastava; učitelji-ice
(pedagogical (in)competence; lower and upper grade primary curriculum; teacher(s))
Sažetak
Pedagoška kompetencija učitelja-ica izuzetno je važna za kvalitetu odgojno– obrazovnog procesa kao i za rezultat tog procesa stoga, se tom pitanju i u znanstvenoj i stručnoj javnosti posvećuje sve više pozornosti. Za očekivati je da pedagoški kompetentan-na učitelj-ica posjeduje posebna pedagoška znanja i vještine, ali i osobine ličnosti nužne za uspostavljanje, građenje i unapređivanje odnosa kako s učenicima, tako i njihovim roditeljima, ali i kolegama te svim ostalim čimbenicima odgojno-obrazovnog procesa. Samo onaj učitelj-ica koji posjeduje kompetencije u različitim aspektima pedagoškog djelovanja, kritički promišlja o sebi i svojoj odgojno-obrazovnoj praksi, mijenja i unapređuje svoja ponašanja te oblikuje poticajno okruženje i ozračje u učionici/školi ima osjećaj zadovoljstva u pedagoškom radu te može očekivati da će i „ izlazni“ rezultati u smislu učeničkih postignuća i napredovanja na svim razinama, biti pozitivni. S ciljem istraživanja pedagoške (ne)kompetentnosti učitelja, poduzeto je istraživanje na uzorku od 260 učitelja-ica u Splitsko-dalmatinskoj županiji. Rezultati provedenog istraživanja pokazali su kako velika većina anketiranih učitelja-ica ima doživljaj pedagoške kompetencije, ali ima i onih koji se ne procjenjuju pedagoški kompentenima zbog osjećaja nesigurnosti, ne preuzimanja odgovornosti, ne „ doživljavanja“ eventualnih pogrešaka, svjesnosti o vlastitim pogrešakama, teškoća u rješavanju disciplinskih problema itd.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI