Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 369554

Pedagoška (ne)kompetencija učitelja/ica za učiteljsku ulogu


Ljubetić, Maja; Kostović-Vranješ, Vesna
Pedagoška (ne)kompetencija učitelja/ica za učiteljsku ulogu // Odgojne znanosti, 10 (2008), 1 (15); 209-230 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 369554 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pedagoška (ne)kompetencija učitelja/ica za učiteljsku ulogu
(Pedagogical (in)competence of teachers)

Autori
Ljubetić, Maja ; Kostović-Vranješ, Vesna

Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 10 (2008), 1 (15); 209-230

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
pedagoška (ne)kompetencija; predmetna i razredna nastava; učitelji-ice
(pedagogical (in)competence; lower and upper grade primary curriculum; teacher(s))

Sažetak
Pedagoška kompetencija učitelja-ica izuzetno je važna za kvalitetu odgojno– obrazovnog procesa kao i za rezultat tog procesa stoga, se tom pitanju i u znanstvenoj i stručnoj javnosti posvećuje sve više pozornosti. Za očekivati je da pedagoški kompetentan-na učitelj-ica posjeduje posebna pedagoška znanja i vještine, ali i osobine ličnosti nužne za uspostavljanje, građenje i unapređivanje odnosa kako s učenicima, tako i njihovim roditeljima, ali i kolegama te svim ostalim čimbenicima odgojno-obrazovnog procesa. Samo onaj učitelj-ica koji posjeduje kompetencije u različitim aspektima pedagoškog djelovanja, kritički promišlja o sebi i svojoj odgojno-obrazovnoj praksi, mijenja i unapređuje svoja ponašanja te oblikuje poticajno okruženje i ozračje u učionici/školi ima osjećaj zadovoljstva u pedagoškom radu te može očekivati da će i „ izlazni“ rezultati u smislu učeničkih postignuća i napredovanja na svim razinama, biti pozitivni. S ciljem istraživanja pedagoške (ne)kompetentnosti učitelja, poduzeto je istraživanje na uzorku od 260 učitelja-ica u Splitsko-dalmatinskoj županiji. Rezultati provedenog istraživanja pokazali su kako velika većina anketiranih učitelja-ica ima doživljaj pedagoške kompetencije, ali ima i onih koji se ne procjenjuju pedagoški kompentenima zbog osjećaja nesigurnosti, ne preuzimanja odgovornosti, ne „ doživljavanja“ eventualnih pogrešaka, svjesnosti o vlastitim pogrešakama, teškoća u rješavanju disciplinskih problema itd.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu


Citiraj ovu publikaciju:

Ljubetić, Maja; Kostović-Vranješ, Vesna
Pedagoška (ne)kompetencija učitelja/ica za učiteljsku ulogu // Odgojne znanosti, 10 (2008), 1 (15); 209-230 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
Ljubetić, M. & Kostović-Vranješ, V. (2008) Pedagoška (ne)kompetencija učitelja/ica za učiteljsku ulogu. Odgojne znanosti, 10 (1 (15)), 209-230.
@article{article, author = {Ljubeti\'{c}, Maja and Kostovi\'{c}-Vranje\v{s}, Vesna}, year = {2008}, pages = {209-230}, keywords = {pedago\v{s}ka (ne)kompetencija, predmetna i razredna nastava, u\v{c}itelji-ice}, journal = {Odgojne znanosti}, volume = {10}, number = {1 (15)}, issn = {1846-1204}, title = {Pedago\v{s}ka (ne)kompetencija u\v{c}itelja/ica za u\v{c}iteljsku ulogu}, keyword = {pedago\v{s}ka (ne)kompetencija, predmetna i razredna nastava, u\v{c}itelji-ice} }
@article{article, author = {Ljubeti\'{c}, Maja and Kostovi\'{c}-Vranje\v{s}, Vesna}, year = {2008}, pages = {209-230}, keywords = {pedagogical (in)competence, lower and upper grade primary curriculum, teacher(s)}, journal = {Odgojne znanosti}, volume = {10}, number = {1 (15)}, issn = {1846-1204}, title = {Pedagogical (in)competence of teachers}, keyword = {pedagogical (in)competence, lower and upper grade primary curriculum, teacher(s)} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font