Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 369022

Utjecaj znanja na stvaranje vrijednosti u trgovini


Knežević, Blaženka
Utjecaj znanja na stvaranje vrijednosti u trgovini, 2008., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet Zagreb, Zagreb


CROSBI ID: 369022 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj znanja na stvaranje vrijednosti u trgovini
(Impact of Knowledge on Value Creation in Distributive Trade)

Autori
Knežević, Blaženka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Ekonomski fakultet Zagreb

Mjesto
Zagreb

Datum
23.06

Godina
2008

Stranica
396

Mentor
Knego, Nikola

Neposredni voditelj
Knego, Nikola

Ključne riječi
Distributivna trgovina; trgovačko poslovanje; upravljanje znanjem; stvaranje vrijednosti
(Distributive trade; commerce; knowledge management; value creation)

Sažetak
Distributivna trgovina je značajan dio nacionalnog gospodarstva, u Hrvatskoj ona stvara 11, 52% BDP-a i zapošljava 21, 17% radne snage. Više od 30% svih aktivnih poduzeća posluje u ovom sektoru. Suvremena ekonomija usmjerena je na znanje više nego na ostale poslovne resurse. Zato je cilj ovog istraživanja otkrivanje povezanosti između znanja i stvaranja vrijednosti među poduzećima u sektoru distributivne trgovine. Štoviše, prema rezultatima istraživanja, predlažu se modeli za učinkovitije korištenje znanja u trgovačkim poduzećima. U prvom, uvodnom poglavlju, iznose se radne hipoteze, te se opisuje metodologija istraživanja. U drugom poglavlju, sektor distributivne trgovine u Hrvatskoj uspoređuje se sa stanjem u različitim zemljama EU, te se elaboriraju tekući trendovi u sektoru. Treće poglavlje je o stvaranju vrijednosti., u njemu se daje definicija vrijednosti i opisuje proces stvaranja vrijednosti. Također, odabire se metodologija rangiranja poduzeća koja će se koristiti u daljnjoj analizi. U sljedećem poglavlju diskutiraju se osnovni koncepti upravljanja znanjem i izvodi se model znanja trgovačkog poduzeća. Model uključuje znanja iz mikro i makro okruženja poduzeća, te znanja iz unutrašnjih izvora, a služi kao podloga za izradu anketnog upitnika. U šestom poglavlju opisan je postupak kreiranja okvira za provođenje empirijskog istraživanja, te su prezentirani rezultati njegove provedbe. Istraživanje je pokazalo da poduzeća koja stvaraju veću vrijednost na drugačiji način pristupaju znanju u usporedbi s drugim poduzećima u sektoru. Oni: (1) imaju veći udio visokoobrazovanih kadrova, (2) potiču kontinuiranu izobrazbu više nego drugi, te (3) sustavno prate poboljšanja u razini obrazovanja zaposlenih više nego drugi. Konačno, u sedmom poglavlju, sugerira se nekoliko metoda kao potencijalnih izvora poboljšanja stvaranja vrijednosti. Temeljeno na rezultatima istraživanja, one se uglavnom tiču poboljšanja iskoristivosti postojećeg znanja i kontinuirane izobrazbe zaposlenih.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
067-1521781-2485 - Inteligentni sustavi kontrolinga, financija i računovodstva digitalnog poduzeća (Peić-Bach, Mirjana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nikola Knego (mentor)

Avatar Url Blaženka Knežević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Knežević, Blaženka
Utjecaj znanja na stvaranje vrijednosti u trgovini, 2008., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet Zagreb, Zagreb
Knežević, B. (2008) 'Utjecaj znanja na stvaranje vrijednosti u trgovini', doktorska disertacija, Ekonomski fakultet Zagreb, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kne\v{z}evi\'{c}, Bla\v{z}enka}, year = {2008}, pages = {396}, keywords = {Distributivna trgovina, trgova\v{c}ko poslovanje, upravljanje znanjem, stvaranje vrijednosti}, title = {Utjecaj znanja na stvaranje vrijednosti u trgovini}, keyword = {Distributivna trgovina, trgova\v{c}ko poslovanje, upravljanje znanjem, stvaranje vrijednosti}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kne\v{z}evi\'{c}, Bla\v{z}enka}, year = {2008}, pages = {396}, keywords = {Distributive trade, commerce, knowledge management, value creation}, title = {Impact of Knowledge on Value Creation in Distributive Trade}, keyword = {Distributive trade, commerce, knowledge management, value creation}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font