Pregled bibliografske jedinice broj: 369022
Utjecaj znanja na stvaranje vrijednosti u trgovini
Utjecaj znanja na stvaranje vrijednosti u trgovini, 2008., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 369022 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj znanja na stvaranje vrijednosti u trgovini
(Impact of Knowledge on Value Creation in Distributive Trade)
Autori
Knežević, Blaženka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
23.06
Godina
2008
Stranica
396
Mentor
Knego, Nikola
Neposredni voditelj
Knego, Nikola
Ključne riječi
Distributivna trgovina; trgovačko poslovanje; upravljanje znanjem; stvaranje vrijednosti
(Distributive trade; commerce; knowledge management; value creation)
Sažetak
Distributivna trgovina je značajan dio nacionalnog gospodarstva, u Hrvatskoj ona stvara 11, 52% BDP-a i zapošljava 21, 17% radne snage. Više od 30% svih aktivnih poduzeća posluje u ovom sektoru. Suvremena ekonomija usmjerena je na znanje više nego na ostale poslovne resurse. Zato je cilj ovog istraživanja otkrivanje povezanosti između znanja i stvaranja vrijednosti među poduzećima u sektoru distributivne trgovine. Štoviše, prema rezultatima istraživanja, predlažu se modeli za učinkovitije korištenje znanja u trgovačkim poduzećima. U prvom, uvodnom poglavlju, iznose se radne hipoteze, te se opisuje metodologija istraživanja. U drugom poglavlju, sektor distributivne trgovine u Hrvatskoj uspoređuje se sa stanjem u različitim zemljama EU, te se elaboriraju tekući trendovi u sektoru. Treće poglavlje je o stvaranju vrijednosti., u njemu se daje definicija vrijednosti i opisuje proces stvaranja vrijednosti. Također, odabire se metodologija rangiranja poduzeća koja će se koristiti u daljnjoj analizi. U sljedećem poglavlju diskutiraju se osnovni koncepti upravljanja znanjem i izvodi se model znanja trgovačkog poduzeća. Model uključuje znanja iz mikro i makro okruženja poduzeća, te znanja iz unutrašnjih izvora, a služi kao podloga za izradu anketnog upitnika. U šestom poglavlju opisan je postupak kreiranja okvira za provođenje empirijskog istraživanja, te su prezentirani rezultati njegove provedbe. Istraživanje je pokazalo da poduzeća koja stvaraju veću vrijednost na drugačiji način pristupaju znanju u usporedbi s drugim poduzećima u sektoru. Oni: (1) imaju veći udio visokoobrazovanih kadrova, (2) potiču kontinuiranu izobrazbu više nego drugi, te (3) sustavno prate poboljšanja u razini obrazovanja zaposlenih više nego drugi. Konačno, u sedmom poglavlju, sugerira se nekoliko metoda kao potencijalnih izvora poboljšanja stvaranja vrijednosti. Temeljeno na rezultatima istraživanja, one se uglavnom tiču poboljšanja iskoristivosti postojećeg znanja i kontinuirane izobrazbe zaposlenih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-1521781-2485 - Inteligentni sustavi kontrolinga, financija i računovodstva digitalnog poduzeća (Peić-Bach, Mirjana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb