Pregled bibliografske jedinice broj: 368743
Primjena simulacijskih modela kod izbora načina vođenja prometa za vrijeme izvođenja radova na cestama
Primjena simulacijskih modela kod izbora načina vođenja prometa za vrijeme izvođenja radova na cestama // Odrzavanje cesta 2008 / Juriša, Jadranka ; Brzović, Tihomir ; (ur.).
Zagreb: GIU Hrvatski Cestar, 2008. str. 133-140 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 368743 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena simulacijskih modela kod izbora načina vođenja prometa za vrijeme izvođenja radova na cestama
(Apllying simulation models for work zone problems)
Autori
Cvitanić, Dražen ; Breški, Deana ; Viđak, Boris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Odrzavanje cesta 2008
/ Juriša, Jadranka ; Brzović, Tihomir ; - Zagreb : GIU Hrvatski Cestar, 2008, 133-140
Skup
Odrzavanje cesta 2008
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 20.10.2008. - 22.10.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
simulacije; održavanje cesta
(simulation; work zone)
Sažetak
Zadnjih godina u svijetu se sve više koriste simulacijski modeli za opisivanje prometa zbog niza svojih prednosti u odnosu na tradicionalno korištene analitičke modele. Simulacijski modeli opisuju vozila i vozače pojedinačno te omogućuju procjenu kvalitete odvijanja prometa na pojedinim raskrižjima, dionicama te čitavim mrežama cesta. Navedena svojstva omogućuju primjenu simulacijskih modela kod izbora načina regulacije prometa prilikom izvođenja radova održavanja na cestama. U ovom radu prikazat će se kako za različite načine vođenja prometa prilikom radova održavanja (zatvaranje pojedinih trakova, uvođenje naizmjeničnog jednosmjernog prometa primjenom semaforskih uređaja na dvotračnim cestama, preusmjeravanje prometa na druge dionice) simulacijski modeli rezultiraju različitim mjerama efikasnosti kao što su trajanje putovanja, produljenje putovanja zbog zastoja, potrošnja goriva, količina ispušnih plinova i dr. Pored regulacije odvijanja prometa na trajanje putovanja utječe i duljina dionica na kojima se vrše radovi, uzdužni nagib ceste, učešće teških teretnih vozila u prometnom toku, dozvoljena brzina kretanja i lokacija znakova prometne signalizacije što se također može simulirati. Na temelju dobivenih rezultata za različite alternative načina vođenja prometa može se odrediti optimalna varijanta vođenja prometa za zadanu lokaciju i vrstu radova.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet građevinarstva, arhitekture i geodezije, Split