Pregled bibliografske jedinice broj: 367291
Zavičajno-etnomentalitetna funkcija interferencije hrvatske usmene i pisane dječje književnosti - prilog strategiji očuvanja identiteta hrvatskog jezika u osnovnoškolskim čitankama
Zavičajno-etnomentalitetna funkcija interferencije hrvatske usmene i pisane dječje književnosti - prilog strategiji očuvanja identiteta hrvatskog jezika u osnovnoškolskim čitankama // Konferencijski zbornik Drugog specijaliziranog znanstvenog skupa: Rano učenje hrvatskoga jezika 2 = Conference proceedings of The Second Special Focus Symposium on the Early Learning of Croatian Language / Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2009. str. 61-78 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 367291 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zavičajno-etnomentalitetna funkcija interferencije hrvatske usmene i pisane dječje književnosti - prilog strategiji očuvanja identiteta hrvatskog jezika u osnovnoškolskim čitankama
(The Function of Ethnic Mentality of the Interference between Croatian Oral and Children's Literature - Toward a Strategy of Preserving the Identity of the Croatian Language in Primary School Readers)
Autori
Hranjec, Stjepan ; Kos-Lajtman, Andrijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Konferencijski zbornik Drugog specijaliziranog znanstvenog skupa: Rano učenje hrvatskoga jezika 2 = Conference proceedings of The Second Special Focus Symposium on the Early Learning of Croatian Language
/ Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2009, 61-78
ISBN
978-953-7210-18-2
Skup
Specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga jezika (2 ; 2008)
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13.11.2008. - 15.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
usmena književnost; pisana književnost; interferencija; regionalizacija; književno-jezični identitet
(oral literature; written literature; interference; regionalization; identity of literature and laguage)
Sažetak
Uviranje usmene književnosti u dječju povijesna je i poetička činjenica. Osim što obiljem primjera posvjedočujemo njihove suodnose u proteklim stoljećima, zapažamo i posve određene funkcije toga međuprožimanja, motivirane stilski i svjetonazorski. Rad je nastao kao nastavak istraživanja odnosa usmene i pisane hrvatske književnosti u našim osnovnoškolskim čitankama viših razreda. Istraživanje je dovelo do uvida u raznolikost funkcija koje se mogu prepoznati u diskursima nastalim specifičnim dodirima usmenih i pisanih poetičkih modela. Ovdje se rasvjetljuje u tekstovima naših čitanki najzastupljenija funkcija spomenutog tipa diskursa, funkcija regionalizacije, tj. funkcija ocrtavanja raznolikih etnomentaliteta. Razmatraju se viševrsni suodnosi koje pojedini autorski književni diskursi uspostavljaju s usmenoknjiževnim modelima. Ispituju se načini ostvarivanja interferencijskih procesa te višestrukost njihovih učinaka (pregled različitih tipova regionalizacije), osobito s obzirom na specifičan recepcijski kontekst (mladi recipijent). Temeljna postavka na kojoj se rad zasniva jest promatranje ovakvih međupoetičkih dodira kao važne strategije u očuvanju nacionalnog književno-jezičnog identiteta, ali i strategije očuvanja narodne baštine općenito. Takvi su ostvaraji od neprocjenjive važnosti, osobito u okviru globalizacijskih procesa koji zahvaćaju sve aspekte života, pa tako i onaj kulturalni - hrvatski jezik i književnost također im ne mogu izbjeći te su upravo ovakvi tekstovi jedinstvene poveznice između suvremenog mladog čitatelja i duhovnih iskustava koja smo baštinili od predaka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270674-0723 - Dječja i usmena književnost u interferenciji (Zalar, Diana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb