Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 367291

Zavičajno-etnomentalitetna funkcija interferencije hrvatske usmene i pisane dječje književnosti - prilog strategiji očuvanja identiteta hrvatskog jezika u osnovnoškolskim čitankama


Hranjec, Stjepan; Kos-Lajtman, Andrijana
Zavičajno-etnomentalitetna funkcija interferencije hrvatske usmene i pisane dječje književnosti - prilog strategiji očuvanja identiteta hrvatskog jezika u osnovnoškolskim čitankama // Konferencijski zbornik Drugog specijaliziranog znanstvenog skupa: Rano učenje hrvatskoga jezika 2 = Conference proceedings of The Second Special Focus Symposium on the Early Learning of Croatian Language / Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2009. str. 61-78 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 367291 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Zavičajno-etnomentalitetna funkcija interferencije hrvatske usmene i pisane dječje književnosti - prilog strategiji očuvanja identiteta hrvatskog jezika u osnovnoškolskim čitankama
(The Function of Ethnic Mentality of the Interference between Croatian Oral and Children's Literature - Toward a Strategy of Preserving the Identity of the Croatian Language in Primary School Readers)

Autori
Hranjec, Stjepan ; Kos-Lajtman, Andrijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Konferencijski zbornik Drugog specijaliziranog znanstvenog skupa: Rano učenje hrvatskoga jezika 2 = Conference proceedings of The Second Special Focus Symposium on the Early Learning of Croatian Language / Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2009, 61-78

ISBN
978-953-7210-18-2

Skup
Specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga jezika (2 ; 2008)

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13.11.2008. - 15.11.2008

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
usmena književnost; pisana književnost; interferencija; regionalizacija; književno-jezični identitet
(oral literature; written literature; interference; regionalization; identity of literature and laguage)

Sažetak
Uviranje usmene književnosti u dječju povijesna je i poetička činjenica. Osim što obiljem primjera posvjedočujemo njihove suodnose u proteklim stoljećima, zapažamo i posve određene funkcije toga međuprožimanja, motivirane stilski i svjetonazorski. Rad je nastao kao nastavak istraživanja odnosa usmene i pisane hrvatske književnosti u našim osnovnoškolskim čitankama viših razreda. Istraživanje je dovelo do uvida u raznolikost funkcija koje se mogu prepoznati u diskursima nastalim specifičnim dodirima usmenih i pisanih poetičkih modela. Ovdje se rasvjetljuje u tekstovima naših čitanki najzastupljenija funkcija spomenutog tipa diskursa, funkcija regionalizacije, tj. funkcija ocrtavanja raznolikih etnomentaliteta. Razmatraju se viševrsni suodnosi koje pojedini autorski književni diskursi uspostavljaju s usmenoknjiževnim modelima. Ispituju se načini ostvarivanja interferencijskih procesa te višestrukost njihovih učinaka (pregled različitih tipova regionalizacije), osobito s obzirom na specifičan recepcijski kontekst (mladi recipijent). Temeljna postavka na kojoj se rad zasniva jest promatranje ovakvih međupoetičkih dodira kao važne strategije u očuvanju nacionalnog književno-jezičnog identiteta, ali i strategije očuvanja narodne baštine općenito. Takvi su ostvaraji od neprocjenjive važnosti, osobito u okviru globalizacijskih procesa koji zahvaćaju sve aspekte života, pa tako i onaj kulturalni - hrvatski jezik i književnost također im ne mogu izbjeći te su upravo ovakvi tekstovi jedinstvene poveznice između suvremenog mladog čitatelja i duhovnih iskustava koja smo baštinili od predaka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2270674-0723 - Dječja i usmena književnost u interferenciji (Zalar, Diana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Andrijana Kos-Lajtman (autor)

Avatar Url Stjepan Hranjec (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Hranjec, Stjepan; Kos-Lajtman, Andrijana
Zavičajno-etnomentalitetna funkcija interferencije hrvatske usmene i pisane dječje književnosti - prilog strategiji očuvanja identiteta hrvatskog jezika u osnovnoškolskim čitankama // Konferencijski zbornik Drugog specijaliziranog znanstvenog skupa: Rano učenje hrvatskoga jezika 2 = Conference proceedings of The Second Special Focus Symposium on the Early Learning of Croatian Language / Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2009. str. 61-78 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Hranjec, S. & Kos-Lajtman, A. (2009) Zavičajno-etnomentalitetna funkcija interferencije hrvatske usmene i pisane dječje književnosti - prilog strategiji očuvanja identiteta hrvatskog jezika u osnovnoškolskim čitankama. U: Pavličević-Franić, D. & Bežen, A. (ur.)Konferencijski zbornik Drugog specijaliziranog znanstvenog skupa: Rano učenje hrvatskoga jezika 2 = Conference proceedings of The Second Special Focus Symposium on the Early Learning of Croatian Language.
@article{article, author = {Hranjec, Stjepan and Kos-Lajtman, Andrijana}, year = {2009}, pages = {61-78}, keywords = {usmena knji\v{z}evnost, pisana knji\v{z}evnost, interferencija, regionalizacija, knji\v{z}evno-jezi\v{c}ni identitet}, isbn = {978-953-7210-18-2}, title = {Zavi\v{c}ajno-etnomentalitetna funkcija interferencije hrvatske usmene i pisane dje\v{c}je knji\v{z}evnosti - prilog strategiji o\v{c}uvanja identiteta hrvatskog jezika u osnovno\v{s}kolskim \v{c}itankama}, keyword = {usmena knji\v{z}evnost, pisana knji\v{z}evnost, interferencija, regionalizacija, knji\v{z}evno-jezi\v{c}ni identitet}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istra\v{z}ivanja (ECNSI)}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Hranjec, Stjepan and Kos-Lajtman, Andrijana}, year = {2009}, pages = {61-78}, keywords = {oral literature, written literature, interference, regionalization, identity of literature and laguage}, isbn = {978-953-7210-18-2}, title = {The Function of Ethnic Mentality of the Interference between Croatian Oral and Children's Literature - Toward a Strategy of Preserving the Identity of the Croatian Language in Primary School Readers}, keyword = {oral literature, written literature, interference, regionalization, identity of literature and laguage}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istra\v{z}ivanja (ECNSI)}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font