Pregled bibliografske jedinice broj: 366936
Stvaranje marke grada Rijeke
Stvaranje marke grada Rijeke, 2006., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 366936 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stvaranje marke grada Rijeke
(Creating city of Rijeka brand)
Autori
Širola, Davor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
21.11
Godina
2006
Stranica
210
Mentor
Grbac, Bruno
Ključne riječi
marka; marketing mjesta; stvaranje marke mjesta; grad Rijeka
(brand; town marketing; creating town brand; city of Rijeka)
Sažetak
Globalni trend jačanja konkurentskog pritiska ne zaobilazi niti tržište mjesta. Posrtanje velikih tvrtki i tranziciju gospodarske strukture doživio je i grad Rijeka, popraćenu padom zaposlenosti i životnog standarda, deficitom gradskog proračuna te posljedično padom atraktivnosti i lošijim imidžem grada. Ispitivanjem je utvrđeno da su građani Rijeke nezadovoljni, a ukupan imidž grada blago pozitivan, no uz još izražen stereotip industrijskog grada. Iskustva drugih gradova ukazala su da je izgradnja infrastrukture, financijski poticaji gospodarstvu i turističko oglašavanje nedostatno za diferencijaciju i jačanje imidža grada. Zbog toga je u radu predložena vizija razvoja grada Rijeke i primjena koncepcije stvaranja marke zasnovana na ključnim geoprometnim, prirodnim, povijesnim i demografsko-socijalnim činiteljima atraktivnosti, a ujedno i konkurentnosti. Kroz istraživanje i analizu percepcije činitelja atraktivnosti Rijeke kod ciljnih potrošača i pozicioniranja konkurentskih gradova, utvrđene su točke diferencijacije: položaj, priroda, luka, industrijska baština, znanje i stil života. Koncepcija stvaranja marke gradu Rijeci nudi brojne prednosti: bolji imidž i diferencijaciju, stvaranje jedinstvenog identiteta, veću atraktivnost i prepoznatljivost, što može rezultirati dodanom vrijednošću iznad jednostavnog zbira funkcionalnih koristi, jačanjem ponosa i zadovoljstva građana te mjerljivim poboljšanjima životnog standarda ljudi kroz više radnih mjesta, više prihoda od posjetilaca i ulagača, bolju infrastrukturu i obrazovanje te jačanje gospodarstva Rijeke.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA