Pregled bibliografske jedinice broj: 366881
Suvremeni koncept medijske pismenosti kao dio komunikacijskih znanosti
Suvremeni koncept medijske pismenosti kao dio komunikacijskih znanosti // Komunikacijske znanosti. Znanstvene grane i nazivlja. / Mataušić, Juraj Mirko (ur.).
Zagreb: Marko Pranjić, 2007. str. 72-85 (ostalo, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 366881 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suvremeni koncept medijske pismenosti kao dio komunikacijskih znanosti
(The Contemporary Concept of Media Literacy as Part of Communications Sciences)
Autori
Zgrabljić Rotar, Nada
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Komunikacijske znanosti. Znanstvene grane i nazivlja.
/ Mataušić, Juraj Mirko - Zagreb : Marko Pranjić, 2007, 72-85
ISBN
987-953-6682-75-1
Skup
Komunikacijske znanosti. Pitanje određenja znanstvenog polja i standardizacije ključne terminologije struke
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 03.05.2006
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
medijska pismenost; medijski odgoj; medijski sadržaji; medijsko nasilje; reklame; UNESCO; Hrvatska; HNOS; medijsko obrazovanje
(media literacy; media education; media contents; media violence; advertisments; UNESCO; HNOS; media education)
Sažetak
Pod utjecajem razvoja masovnih medija i tehnoloških promjena u masovnoj komunikaciji od 70-ih godina prošlog stoljeća, na teoriji i metodama komunikacijskih znanosti, UNESCO je potaknuo razvoj koncepta odgoja za medije, odnosno medijske pismenosti. Medijska pismenost osposobljava ljude za kritičko razumijevanje i korištenje medija. Polazi od teze da su komunikacijska tehnologija i komunikacijska praksa temelj osobnog i društvenog razvitka, a razumijevanje medija i medijskih navika važan čimbenik stvaranja osobnog identiteta i društvene socijalizacije. Mediji nisu ni dobri ni loši, mogu dati velik doprinos kulturnom napretku i znanju ali, isto tako, mogu biti izvor frustracija i strahova u vremenu njihove industrijalizacije i komercijalizacije što znači da se i mediji, pa i novinarstvo, ravnaju po tržišnim zakonima. Zbog toga međunarodna zajednica nastoji regulirati neka pravila u ponašanju medija prema djeci, omogućiti protok informacija o istraživanjima medija i medijskih utjecaja, te uspostaviti neke standarde o potrebnom obrazovanju za medije. Na putu do suvremenog školovanja Hrvatska pokušava slijediti pozitivne standarde i uključiti ih u nacionalnu strategiju. Kad je riječ o konceptu medijske pismenosti, Hrvatski nacionalni obrazovni standard (HNOS) daje mogućnost da se promijeni dosadašnja praksa učenja o medijima koja je medije pratila i poučavala samo u okviru njihove kulturne funkcije u društvu. U tu svrhu bilo bi potrebno posuvremeniti pristup tako što bi se nastavnicima omogućilo kontinuirano obrazovanje iz toga složenog i osjetljivog područja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-2032635-0713 - Hrvatsko - europski dodiri u pisanim medijima zadarskog područja (19. i 20. st.) (Vidaković, Josip, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Nada Zgrabljić Rotar
(autor)