Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 36652

Načelo interaktivnosti kao oblik suvremene prezentacije književnoumjetničkih tekstova


Velički, Vladimira; Pavličević, Dunja
Načelo interaktivnosti kao oblik suvremene prezentacije književnoumjetničkih tekstova // Zbornik radova Učiteljske akademije u Zagrebu, 1 (1999), 1; 151-156 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 36652 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Načelo interaktivnosti kao oblik suvremene prezentacije književnoumjetničkih tekstova
(The Principle of interactivity as a form of contemporary presentation of literary and art texts)

Autori
Velički, Vladimira ; Pavličević, Dunja

Izvornik
Zbornik radova Učiteljske akademije u Zagrebu (1332-0513) 1 (1999), 1; 151-156

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
nastava; književni tekst; umjetnički tekst; multimedij
(teaching; literary text; art text; multimedia)

Sažetak
Nekada je pojam dječja književnost razumijevao samo skup knjiga odnosno slikovnica u kojima su se nalazile priče, bajke, pjesme namijenjene mlađoj čitateljskoj publici. Danas se sve više autora okušava u adaptaciji ili u pisanju književnih djela u elektronskom obliku. Pojavljuju se tzv. elektronske knjige i slikovnice, interaktivno oclikovane i hipermedijski prezentirane. Dakle, nova, "paralelna" književnost. Svrha je ovog rada, stoga, ponajprije razmotriti opću teorijsku adaptaciju djela dječje književnosti u elektronski oblik, a zatim na primjeru multimedijskog softwarea "Pipi Duga Čarapa" A. Lindgren, valorizirati uspješnost i učinkovitost takve prezentacije na razini čitanja priče (doživljaj), odstupanja od originalnoga teksta, mogućnosti stvaralačkoga djetetova djelovanja prilikom uporabe softwarea, te analizirati eventualne odgojne utjecaje. Imajući na umu njegovu primarnu zadaću u okviru sadržaja književnosti, procijenit ćemo i uporabnost u funkcionalnoj komunikaciji, odnosno razmotriti mogućnosti i granice korištenja u nastavi jezika i izražavanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
131001

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Velički, Vladimira; Pavličević, Dunja
Načelo interaktivnosti kao oblik suvremene prezentacije književnoumjetničkih tekstova // Zbornik radova Učiteljske akademije u Zagrebu, 1 (1999), 1; 151-156 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Velički, V. & Pavličević, D. (1999) Načelo interaktivnosti kao oblik suvremene prezentacije književnoumjetničkih tekstova. Zbornik radova Učiteljske akademije u Zagrebu, 1 (1), 151-156.
@article{article, author = {Veli\v{c}ki, Vladimira and Pavli\v{c}evi\'{c}, Dunja}, year = {1999}, pages = {151-156}, keywords = {nastava, knji\v{z}evni tekst, umjetni\v{c}ki tekst, multimedij}, journal = {Zbornik radova U\v{c}iteljske akademije u Zagrebu}, volume = {1}, number = {1}, issn = {1332-0513}, title = {Na\v{c}elo interaktivnosti kao oblik suvremene prezentacije knji\v{z}evnoumjetni\v{c}kih tekstova}, keyword = {nastava, knji\v{z}evni tekst, umjetni\v{c}ki tekst, multimedij} }
@article{article, author = {Veli\v{c}ki, Vladimira and Pavli\v{c}evi\'{c}, Dunja}, year = {1999}, pages = {151-156}, keywords = {teaching, literary text, art text, multimedia}, journal = {Zbornik radova U\v{c}iteljske akademije u Zagrebu}, volume = {1}, number = {1}, issn = {1332-0513}, title = {The Principle of interactivity as a form of contemporary presentation of literary and art texts}, keyword = {teaching, literary text, art text, multimedia} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font