Pregled bibliografske jedinice broj: 36652
Načelo interaktivnosti kao oblik suvremene prezentacije književnoumjetničkih tekstova
Načelo interaktivnosti kao oblik suvremene prezentacije književnoumjetničkih tekstova // Zbornik radova Učiteljske akademije u Zagrebu, 1 (1999), 1; 151-156 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 36652 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Načelo interaktivnosti kao oblik suvremene prezentacije književnoumjetničkih tekstova
(The Principle of interactivity as a form of contemporary presentation of literary and art texts)
Autori
Velički, Vladimira ; Pavličević, Dunja
Izvornik
Zbornik radova Učiteljske akademije u Zagrebu (1332-0513) 1
(1999), 1;
151-156
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
nastava; književni tekst; umjetnički tekst; multimedij
(teaching; literary text; art text; multimedia)
Sažetak
Nekada je pojam dječja književnost razumijevao samo skup knjiga odnosno slikovnica u kojima su se nalazile priče, bajke, pjesme namijenjene mlađoj čitateljskoj publici. Danas se sve više autora okušava u adaptaciji ili u pisanju književnih djela u elektronskom obliku. Pojavljuju se tzv. elektronske knjige i slikovnice, interaktivno oclikovane i hipermedijski prezentirane. Dakle, nova, "paralelna" književnost. Svrha je ovog rada, stoga, ponajprije razmotriti opću teorijsku adaptaciju djela dječje književnosti u elektronski oblik, a zatim na primjeru multimedijskog softwarea "Pipi Duga Čarapa" A. Lindgren, valorizirati uspješnost i učinkovitost takve prezentacije na razini čitanja priče (doživljaj), odstupanja od originalnoga teksta, mogućnosti stvaralačkoga djetetova djelovanja prilikom uporabe softwarea, te analizirati eventualne odgojne utjecaje. Imajući na umu njegovu primarnu zadaću u okviru sadržaja književnosti, procijenit ćemo i uporabnost u funkcionalnoj komunikaciji, odnosno razmotriti mogućnosti i granice korištenja u nastavi jezika i izražavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija