Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 36650

Učitelji, Internet i nastavne strategije


Matijević, Milan
Učitelji, Internet i nastavne strategije // Nastavnik - čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju. / Rosić, Vladimir (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 1999. str. 676-683 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 36650 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učitelji, Internet i nastavne strategije
(Teachers, Internet and instructional strategies)

Autori
Matijević, Milan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Nastavnik - čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju. / Rosić, Vladimir - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 1999, 676-683

Skup
Drugi međunarodni znanstveni kolokvij

Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 25.03.1999. - 26.03.1999

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
učitelj; internet; nastavne strategije
(teacher; internet; instructional strategies)

Sažetak
Stručnjaci revolucionarnost interneta i CD uspoređuju s pojavom knjige i tiskarskog stroja. Može se i mora očekivati da će pojava hipermedijske obrazovne tehnologije utjecati na promjene u didaktičkim strategijama i unutarnjoj organizaciji nastave i škole. Na kraju drugog milenija naše ere moramo postaviti pitanje: Može li sustav koji je utemeljio Komensky zadovoljiti potrebe učenika i učitelja na kraju dvadesetog i početku dvadesetiprvog stoljeća? U zadnjim desetljećima dvadesetog stoljeća uz nastavne kurikulume su isticani “novi” ciljevi nastave: osposobljavati učenike za samostalno učenje, odgajati za promjene, osposobljavati za traženje i selekciju informacija, odgajati poduzetništvo, odgajati i poticati kreativnost, osposobljavati za uočavanje i rješavanje problema i sl. Uz nastavu koja je orijentirana na učitelja ove ciljeve nije moguće učinkovito ostvarivati. U vrijeme pojave Interneta i s njim povezana multimedijskog okruženja (CD, video, satelitska televizija) nabrojani ciljevi dobivaju novi smisao i mjesto u životu učenika, postavljajući pred školske stručnjake brojne dileme. Glavno je pitanje za školske stručnjake našeg doba: Kako organizirati školska događanja u vrijeme obveznoga školovanja uz ostvarivanje “novih” ciljeva nastave i odgoja, uz učenje u multimedijskom okruženju, a da se ne ugrozi zdravlje i normalan mnogostran razvoj mladih? Uporno “guranje” Interneta, osobnih računala i multimedijskog softwarea u četrdesetipet minutni sat je donkihotski posao. Za iskorištavanje prednosti koje donose nabrojani mediji treba tragati za drugačijim didaktičkim okvirom od predmetno-satnog sustava. Mogući pravac traganja mogao bi biti prenošenje orijentacije nastavnih aktivnosti s razreda na pojedinca – od razredno-satnog sustava prema individualiziranom didaktičkom modelu. U takvom didaktičkom modelu bitno se mijenja uloga učitelja. Za ostvarivanje takve preorijentacije potrebno je osposoblajvati učitelje mentore, a ne učitelje predavače.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
131001

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Milan Matijević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Matijević, Milan
Učitelji, Internet i nastavne strategije // Nastavnik - čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju. / Rosić, Vladimir (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 1999. str. 676-683 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Matijević, M. (1999) Učitelji, Internet i nastavne strategije. U: Rosić, V. (ur.)Nastavnik - čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju..
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan}, editor = {Rosi\'{c}, V.}, year = {1999}, pages = {676-683}, keywords = {u\v{c}itelj, internet, nastavne strategije}, title = {U\v{c}itelji, Internet i nastavne strategije}, keyword = {u\v{c}itelj, internet, nastavne strategije}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan}, editor = {Rosi\'{c}, V.}, year = {1999}, pages = {676-683}, keywords = {teacher, internet, instructional strategies}, title = {Teachers, Internet and instructional strategies}, keyword = {teacher, internet, instructional strategies}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font