Pregled bibliografske jedinice broj: 36650
Učitelji, Internet i nastavne strategije
Učitelji, Internet i nastavne strategije // Nastavnik - čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju. / Rosić, Vladimir (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 1999. str. 676-683 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 36650 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učitelji, Internet i nastavne strategije
(Teachers, Internet and instructional strategies)
Autori
Matijević, Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Nastavnik - čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju.
/ Rosić, Vladimir - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 1999, 676-683
Skup
Drugi međunarodni znanstveni kolokvij
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 25.03.1999. - 26.03.1999
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učitelj; internet; nastavne strategije
(teacher; internet; instructional strategies)
Sažetak
Stručnjaci revolucionarnost interneta i CD uspoređuju s pojavom knjige i tiskarskog stroja. Može se i mora očekivati da će pojava hipermedijske obrazovne tehnologije utjecati na promjene u didaktičkim strategijama i unutarnjoj organizaciji nastave i škole.
Na kraju drugog milenija naše ere moramo postaviti pitanje: Može li sustav koji je utemeljio Komensky zadovoljiti potrebe učenika i učitelja na kraju dvadesetog i početku dvadesetiprvog stoljeća?
U zadnjim desetljećima dvadesetog stoljeća uz nastavne kurikulume su isticani novi ciljevi nastave: osposobljavati učenike za samostalno učenje, odgajati za promjene, osposobljavati za traženje i selekciju informacija, odgajati poduzetništvo, odgajati i poticati kreativnost, osposobljavati za uočavanje i rješavanje problema i sl. Uz nastavu koja je orijentirana na učitelja ove ciljeve nije moguće učinkovito ostvarivati. U vrijeme pojave Interneta i s njim povezana multimedijskog okruženja (CD, video, satelitska televizija) nabrojani ciljevi dobivaju novi smisao i mjesto u životu učenika, postavljajući pred školske stručnjake brojne dileme.
Glavno je pitanje za školske stručnjake našeg doba: Kako organizirati školska događanja u vrijeme obveznoga školovanja uz ostvarivanje novih ciljeva nastave i odgoja, uz učenje u multimedijskom okruženju, a da se ne ugrozi zdravlje i normalan mnogostran razvoj mladih?
Uporno guranje Interneta, osobnih računala i multimedijskog softwarea u četrdesetipet minutni sat je donkihotski posao. Za iskorištavanje prednosti koje donose nabrojani mediji treba tragati za drugačijim didaktičkim okvirom od predmetno-satnog sustava. Mogući pravac traganja mogao bi biti prenošenje orijentacije nastavnih aktivnosti s razreda na pojedinca od razredno-satnog sustava prema individualiziranom didaktičkom modelu. U takvom didaktičkom modelu bitno se mijenja uloga učitelja. Za ostvarivanje takve preorijentacije potrebno je osposoblajvati učitelje mentore, a ne učitelje predavače.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA