Pregled bibliografske jedinice broj: 366122
Projektni marketing u funkciji razvoja turističke ponude i potražnje
Projektni marketing u funkciji razvoja turističke ponude i potražnje, 2007., doktorska disertacija, Fakultet za turistički i hotelski menadžment, Opatija, Rijeka
CROSBI ID: 366122 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Projektni marketing u funkciji razvoja turističke ponude i potražnje
(Project Marketing in the Function of Tourist Supply and Demand Development)
Autori
Bašan, Lorena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet za turistički i hotelski menadžment, Opatija
Mjesto
Rijeka
Datum
20.04
Godina
2007
Stranica
305
Mentor
Berc Radišić, Branka
Ključne riječi
projektni marketing; projektno poslovanje; projekt; turističko poslovno tržište; strateški menedžment; strateški ciljevi; korporativna strategija; strateška poslovna jedinica; marketinški ciljevi; marketinška strategija; hotelsko poduzeće; turistička agencija
(project marketing; project business; project; tourism business market; strategic management; strategic objectives; corporate strategy; strategic business unit; marketing objectives; marketing strategy; hotel enterprise; travel agency)
Sažetak
Projektni marketing predstavlja suvremenu marketinšku koncepciju poslovanja poduzeća na tržištu i vrstu poslovnog marketinga. To je proces koji omogućava poduzeću – isporučitelju projekta da djelujući anticipativno definira projektnu ponudu, čime si osigurava željeni stupanj fleksibilnosti potreban za prilagođavanje zahtjevima kupca projekta, temeljem stvorenih odnosa s kupcima i zainteresiranim stranama za projekt i održavanjem « ; tihih odnosa» ; tijekom faza « ; tihih odnosa» ; poduzimanjem određenih aktivnosti, u cilju realizacije budućih projekata kroz šest faza projektnog ciklusa: istraživanje, priprema, natjecanje, pregovaranje, implementacija i tranzicija. U okviru ove doktorske disertacije istraživao se proces marketinga u turizmu, koncepcija projektnog marketinga i mogućnosti njezine primjene kao poslovne koncepcije u turizmu, te uloga projektnog marketinga u strateškom aspektu poslovanja subjekata turističke ponude i potražnje. Prednosti su primjene koncepcije projektnog marketinga, u poslovanju poduzeća – isporučitelja projekata, ali i poduzeća – kupaca projekata, dokazane empirijskim istraživanjem o povezanosti projektnog marketinga s projektnim upravljanjem, poslovanjem i razvojem hotelskih poduzeća i turističkih agencija, te sustavom ciljeva i strategija provedenim na ukupnom broju hotelskih poduzeća – trgovačkih društava (dioničkih društava) i složenih društava (koncerna i holdinga) Primorsko-goranske županije, te ukupnom broju turističkih agencija s razvijenom mrežom poslovnica koje djeluju na području Primorsko-goranske županije. Udio ispunjenih i vraćenih anketnih upitnika hotelskih poduzeća je 71, 4 %, dok je kod turističkih agencija istraživanje provedeno na 52, 6 % turističkih agencija s razvijenom mrežom poslovnica na području Primorsko-goranske županije. Stoga se uzorak hotelskih poduzeća i turističkih agencija Primorsko-goranske županije, na kojima je provedeno istraživanje, može smatrati zadovoljavajućim za donošenje relevantnih zaključaka o predmetu istraživanja. Empirijsko istraživanje je potvrdilo potrebu intenzivnije primjene koncepcije projektnog marketinga u poslovanju hotelskih poduzeća – isporučitelja projekata s ciljem jačanja anticipativnih sposobnosti hotelskih poduzeća u stvaranju projektne potražnje na turističkom poslovnom tržištu i stvaranja konkurentskih prednosti hotelskih poduzeća, te ukazalo na prednosti i mogućnosti primjene pojedinih segmenata općeg modela marketinga i u poduzećima kupcima – projekata razvoja novog hotelskog proizvoda (turističkim agencijama – turoperatorima, poduzećima, organizacijama i institucijama) s ciljem efikasnijeg postizanja sustava ciljeva i strategija u poduzećima – kupcima projekata, čime će se postići viša razina njihove uspješnosti poslovanja kao preduvjeta dugoročnog opstanka na turističkom poslovnom tržištu. Navedeno dokazuje hipotezu da primjena koncepcije projektnog marketinga omogućava efikasno i efektivno projektno upravljanje poslovanjem i razvojem hotelskih poduzeća i turističkih agencija i ostvarivanje sustava ciljeva i sustava strategija. Ključne riječi: projektni marketing, projektno poslovanje, projekt, turističko poslovno tržište, strateški menedžment, strateški ciljevi, korporativna strategija, strateška poslovna jedinica, marketinški ciljevi, marketinška strategija, hotelsko poduzeće, turistička agencija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija