Pregled bibliografske jedinice broj: 366119
Projektni menedžment u funkciji razvoja hotelskog poduzeća
Projektni menedžment u funkciji razvoja hotelskog poduzeća, 2002., magistarski rad, Ekonomski fakultet u Rijeci, Rijeka
CROSBI ID: 366119 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Projektni menedžment u funkciji razvoja hotelskog poduzeća
(Project Management in the Function of Hotel Enterprise Development)
Autori
Bašan, Lorena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet u Rijeci
Mjesto
Rijeka
Datum
03.12
Godina
2002
Stranica
197
Mentor
Dujanić, Marčelo
Ključne riječi
projektni menedžment; projekt; funkcije projektnog menedžmenta; strategijski menedžment; strategija; strategijski ciljevi; hotelsko poduzeće; upravljanje razvojem
(project management; project; the functions of project management; strategic management; strategy; strategic objectives; hotel enterprise; development management)
Sažetak
Projektni menedžment predstavlja suvremenu koncepciju poslovanja poduzeća. To je proces vođenja projektnog tima i svih zainteresiranih strana za projekt kroz različite faze životnog ciklusa projekta, kako bi se specifičnim načinom organiziranja ljudskih, materijalnih i financijskih resursa postigle troškovne, vremenske i kvalitativne performanse osnovnog cilja projekta, a njihovo ostvarivanje omogućava postizanje strategijskih ciljeva i strategije poduzeća, te zadovoljstvo svih zainteresiranih strana za projekt. Stoga je potrebno projektni menedžment smatrati nužnom koncepcijom poslovanja poduzeća u današnjim promjenjivim uvjetima okoline. Realizacijom pojedinih projekata, odnosno postizanjem troškovnih, vremenskih i kvalitativnih performansi ciljeva projekata, te primjenom koncepcije projektnog menedžmenta u poslovanju, poduzeće će stvoriti mogućnost brže prilagodbe novonastalim zahtjevima tržišta, što je pretpostavka njegovog opstanka, profitabilnog poslovanja i budućeg razvoja. U okviru ovog magistarskog rada istraživao se proces projektnog menedžmenta, njegove osnovne funkcije, te strategijski aspekt projektnog menedžmenta. Proces projektnog menedžmenta potrebno je razmatrati kroz temeljne faze životnog ciklusa općeg projekta, odnosno kroz konceptualnu fazu, fazu definicije, fazu proizvodnje, operativnu fazu i fazu napuštanja, a nazivi pojedinih faza i njihove specifičnosti determinirane su prirodom projekta. Osnovna značajka svih projekata je dinamika realizacije projekata po fazama, koja se prvenstveno odražava kroz promjene u zahtjevima za resursima u različitim fazama projekata. Za donošenje ispravnih odluka o projektu ključna je uloga efikasnog informacijskog sustava projektnog menedžmenta. Promatrajući projektni menedžment kao koncepciju poslovanja čije funkcije omogućavaju postizanje zacrtanih ciljeva projekta u okvirima planiranih vrijednosti pojedinih kategorija potrebno je govoriti o planiranju, organiziranju, motiviranju, vođenju i kontroli, kao osnovnim funkcijama projektnog menedžmenta. Sa strategijskog aspekta ključna je uloga primjene projekata u implementaciji strategije poduzeća, te je neophodna međusobna usklađenost svih faza procesa strategijskog menedžmenta na razini poduzeća i projekata, čime će se omogućiti upravljanje razvojem poduzeća na bazi projekata, te postizanje strategijskih ciljeva i strategije razvoja poduzeća. Prednosti korištenja koncepcije projektnog menedžmenta u poslovanju poduzeća dokazane su empirijskim istraživanjem o utjecaju projekata na razvoj hotelskih poduzeća provedenim na 11 od ukupno 15 hotelskih poduzeća Primorsko-goranske županije, te na 7 od ukupno 10 hotelskih poduzeća Istarske županije, što se može smatrati zadovoljavajućim uzorkom, za donošenje generalnih zaključaka o predmetu istraživanja, na razini županija. Empirijskim istraživanjem utvrđena je viša razina uspješnosti poslovanja hotelskih poduzeća Istarske županije, te češće korištenje projekata u skladu sa strategijskim ciljevima i intenzitetom utjecaja projekata na pojedine elemente i pokazatelje poslovanja hotelskih poduzeća Istarske županije. Time se osigurava ostvarivanje strategijskih ciljeva i strategije razvoja hotelskih poduzeća, što dokazuje postavljenu hipotezu da implementacija projektnog menedžmenta omogućava upravljanje razvojem hotelskih poduzeća na bazi projekata i ostvarivanje strategijskih ciljeva i strategije razvoja. Ključne riječi: projektni menedžment, projekt, funkcije projektnog menedžmenta, strategijski menedžment, strategija, strategijski ciljevi, hotelsko poduzeće, upravljanje razvojem
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka