Pregled bibliografske jedinice broj: 366063
Kroskulturalna usporedba faktorskih struktura dvaju verzija Upitnika emocionalne kompetentnosti (UEK)
Kroskulturalna usporedba faktorskih struktura dvaju verzija Upitnika emocionalne kompetentnosti (UEK) // Sažetci radova / Vulić-Prtorić, Anita ; Ćubela Adorić, Vera ; Proroković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerjev, Pavle (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2008. str. 110-110 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 366063 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kroskulturalna usporedba faktorskih struktura dvaju verzija Upitnika emocionalne kompetentnosti (UEK)
(Cross-cultural comparison of two versions of Emotional Skills and Competence Questionnaire (ESCQ-45))
Autori
Takšić, Vladimir ; Mohorić, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Sažetci radova
/ Vulić-Prtorić, Anita ; Ćubela Adorić, Vera ; Proroković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerjev, Pavle - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2008, 110-110
ISBN
978-953-7237-34-9
Skup
16. Dani psihologije
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.05.2008. - 31.05.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
upitnik emocionalne kompetentnosti; faktorska struktura; kroskulturalna usporedba
(ESCQ-45; factor structure; crosscultural comparison)
Sažetak
Istraživanja emocionalne inteligencije (EI) uglavnom se temelje na modelu Mayera i Saloveya (1997), koji uključuje četiri skupine hijerarhijski poredanih sposobnosti. Iz njihova modela proizlazi najčešće korištena definicija emocionalne inteligencije, prema kojoj je EI sposobnost uočavanja, izražavanja, razumijevanja i upravljanja svojim te emocijama drugih ljudi. Dva su načina procjene emocionalne inteligencije: upitnicima (EI kao crta ličnosti) i testovima (imaju mogućnost određivanja točnog odgovora – EI kao sposobnost). U području ispitivanja EI kao crte ličnosti spominje se petnaestak instrumenata, s različitom faktorskom strukturom (od jedne do sedam dimenzija). Upitnik emocionalne kompetentnosti (UEK ; Takšić, 2002) originalno je razvijen u Hrvatskoj, a preveden je i primjenjen u još nekoliko zemalja (Portugal, Španjolska, Švedska, Finska, Slovenija i Japan). Na temelju operacionalizacije kompletnog Mayer-Salovey modela EI koji uključuje 16 različitih osobina, konstruirana je verzija upitnika koja sadrži 136 čestica. Faktorskom analizom može se dobiti nekoliko skraćenih verzija, a u ovom su istraživanju korištene dvije: jedna od 45 (UEK-45) i druga od 15 (UEK-15) čestica. Obje verzije imaju tri subskale s pripadajućim brojem čestica: 1. Uočavanje i razumijevanje emocija (15, odnosno 4 čestice) ; 2. Izražavanje i imenovanje emocija (14, odnosno 5 čestica) ; i 3. Regulacija i upravljanje emocijama (16, odnosno 6 čestica). Na uzorku od 2296 ispitanika iz različitih zemalja primijenjena je konfirmatorna faktorska analiza, na upitnicima UEK-45 i UEK-15. Prema očekivanjima, bolje indekse pristajanja (goodness of fit) pokazala je kraća verzija UEK-a (UEK-15). Također, trofaktorsko rješenje u obje se verzije pokazalo boljim od jednofaktorskog.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0342618-2657 - Razvoj i kroskulturalna provjera konstrukta emocionalne inteligencije
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka