Pregled bibliografske jedinice broj: 365413
Teorija i aplikacija repova čekanja
Teorija i aplikacija repova čekanja, 1998., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 365413 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teorija i aplikacija repova čekanja
(Theory and Application of Queuing Models)
Autori
Dukić, Gordana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
15.12
Godina
1998
Stranica
154
Mentor
Barković, Dražen
Ključne riječi
operacijski management; sustav repova; distribucija dolazaka i usluživanja; modeli repova čekanja; odlučivanje; simulacije
(operations management; queuing system; arrival and service distribution; queuing models; decision making; simulations)
Sažetak
Česte su situacije u kojima se pojavljuje čekanje. Vrlo važnu ulogu u njihovom prevladavanju ima modelski pristup, koji zahtjeva sagledavanje različitih aspekata problematike čekanja. Stoga su u magistarskom radu, nakon pozicioniranja teorije repova čekanja u okviru operacijskog managementa, objašnjeni osnovni elementi sustava repova čekanja. U nastavku su navedene temeljne značajke modela repova čekanja s naglaskom na Poissonovu distribuciju dolazaka klijenata i eksponencijalnu distribuciju usluživanja. Posebnu kategoriju predstavljaju nepoissonovi modeli repova čekanja. Osim prema tim obilježjima, sustavi repova čekanja također se klasificiraju prema broju repova i servera, prioritetima u usluživanju, broju faza usluživanja te mogućem broju klijenata u izvoru i u sustavu. U radu je formulirano 18 modela repova čekanja, koji su razvrstani prema navedenim kriterijima. Mogućnosti korištenja simulacijskih modela u rješavanju problema čekanja analizirane su u posebnom poglavlju. Svi prezentirani modeli su ilustrirani odgovarajućim primjerom. Osim njih, u radu je kroz proučavanje ponašanja pružatelja usluga i psihologije čekanja razmotren i ljudski čimbenik. Na taj je način zaokružena analiza problematike čekanja.
Izvorni jezik
Hrvatski