Pregled bibliografske jedinice broj: 364958
Ciljevi postignuća, percepcija kompetentnosti, spol i strategije učenja u općem akademskom kontekstu
Ciljevi postignuća, percepcija kompetentnosti, spol i strategije učenja u općem akademskom kontekstu // Suvremena psihologija, 11 (2008), 1; 7-24 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 364958 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ciljevi postignuća, percepcija kompetentnosti, spol i strategije učenja u općem akademskom kontekstu
(Achievement goals, percieved competence, gender and learning strategies in a general academic context)
Autori
Jakšić, Mirna ; Vizek Vidović, Vlasta
Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 11
(2008), 1;
7-24
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
ciljevi postignuća ; kompetentnost ; spol ; strategije učenja
(achievement goals ; competence ; gender ; learning strategies)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos ciljeva postignuća s percepcijom osobne kompetentnosti i spolom te upotrebom različitih strategija učenja kod studenata u općem akademskom kontekstu. Pokušali smo odgovoriti na pitanje mogu li se ciljevi postignuća u okviru 2 x 2 modela te njihovi odnosi s pretpostavljenim antecedentima i posljedicama održati i na globalnoj razini akademskog postignuća i motivacije. Istraživanje je provedeno na studentima Kineziološkog fakulteta u Zagrebu (N=199). Percipirana kompetentnost pokazala se kao pozitivan prediktor cilja ovladavanja zadatkom putem uključivanja i upotrebe svih strategija učenja, te negativan prediktor cilja ovladavanja zadatkom putem izbjegavanja. Spol nije imao značajan doprinos predikciji ciljeva postignuća, ali se pokazao kao značajan prediktor strategija razumijevanja te traženja podrške i samousmjeravanja. Cilj ovladavanja zadatkom putem uključivanja pokazao se kao pozitivan prediktor svih strategija učenja te je utvrđen i njegov posredujući učinak na povezanost spola i percipirane kompetentnosti sa strategijom traženja podrške i samosumjeravnja. Cilj izvedbe putem uključivanja pokazao se kao pozitivan prediktor kritičkog razmišljanja i primjene te odsustva poteškoća pri učenju. Cilj izvedbe putem izbjegavanja negativan je prediktor odsustva poteškoća pri učenju. U raspravi se navode implikacije nalaza za primjenu u akademskoj praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-100-1001677-0880 - Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja i pripravništva (Vizek Vidović, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vlasta Vizek Vidović
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- PsychINFO
- Sociological Abstracts