Pregled bibliografske jedinice broj: 364602
Učeničke pretkoncepcije o elektricitetu
Učeničke pretkoncepcije o elektricitetu, 2007., diplomski rad, Odjel za fiziku, Osijek
CROSBI ID: 364602 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učeničke pretkoncepcije o elektricitetu
(Misconceptions about electricity)
Autori
Štefančić, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Odjel za fiziku
Mjesto
Osijek
Datum
12.07
Godina
2007
Stranica
35
Mentor
Radolić, Vanja
Ključne riječi
anketa ; elektricitet ; pretkoncepcije
(electricity ; misconceptions ; questionnaire)
Sažetak
Edukacijska istraživanja u fizici pokazuju da učenici nedovoljno razumiju temeljne pojmove iz elektrostatike i električnih struja, a osnovni razlog je postojanje učeničkih pogrešnih intuitivnih ideja – pretkoncepcija. Detaljno su opisane najčešće učeničke pretkoncepcije navedene u literaturi o osnovnim fizikalnim veličinama: količini naboja, naponu, jakosti struje, električnom otporu te o osnovnim relacijama među njima opisanim Coulombovim i Ohmovim zakonom. Navedeni su i neki interaktivni nastavni sustavi, tehnike i metode koje učiteljima pomažu kako u identifikaciji navedenih pretkoncepcija tako i u njihovoj konceptualnoj promjeni. Prikazana je i detaljno opisana posebno osmišljena anketa za učenike osnovnih škola koja je razvijena s ciljem identifikacije opisanih pretkoncepcija. Rezultati ankete pokazuju postojanje istih pretkoncepcija kod učenika sedmih i osmih razreda, a najzastupljenije su: linearno kauzalno povezivanje baterija i žarulja, „ trošenje“ struje, tzv. lokalno i sekvencijalno rezoniranje te koncept napona i otpora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika