Pregled bibliografske jedinice broj: 364422
MJERENJE MOMENTA NA MODELU ELEKTRIČNOG VOZILA
MJERENJE MOMENTA NA MODELU ELEKTRIČNOG VOZILA, 2008., diplomski rad, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
CROSBI ID: 364422 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
MJERENJE MOMENTA NA MODELU ELEKTRIČNOG VOZILA
(Torque measurement on electric vehicle model)
Autori
Valentić, Nikola
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Mjesto
Zagreb
Datum
15.09
Godina
2008
Stranica
48
Mentor
Vražić, Mario
Ključne riječi
moment; mjerenje; električno vozilo
(torque; measurement; electric vehicle)
Sažetak
Iako je okretni moment neosporno značajna mehanička veličina na planu izrade stroja, njegova važnost nije ograničena samo na to područje. Precizna mjerenja momenta, osobito ona koja se pojavljuju u rotirajućim komponentama, postavljaju velike zahtjeve proizvođačima i korisnicima testiranih primjeraka. Okolnosti se još kompliciraju zbog poboljšanja mehaničkih karakteristika modernih strojeva povećavajući im brzinu okretaja, sa željom što preciznijeg mjerenja. Ovaj se izazov susreće s neprekidnim razvojem, uzimajući u obzir napretke koji se odvijaju u programerskim poljima. U visoko mehaniziranom svijetu, okretni moment je među najvažnijim mjerenim veličinama. Ne samo da igra važnu ulogu u proizvodima kao što je plinska turbina sa 50 kNm nominalnog momenta, 8000 r/min i mehaničke snage 40MW, ili Formule 1 sa nominalnim okretnim momentom u rasponu od 1 do 2 kNm na 20 000 r/min, nego ga možemo praktički uključiti u gotovo sve, uključujući medicinsku primjenu. Postoji bezbroj primjena za mjernu instrumentaciju momenta. Neke od njih su u procesu upravljanja i kontrole, eksperimentno inženjerstvo, pogonsko i prijenosno inženjerstvo, itd. Nekoliko godina unatrag svjedoci smo naglog rasta tržišta. Suočeni sa potrošačkom potražnjom vozila koja nude sniženu potrošnju goriva, veći nivo udobnosti, dugotrajniju pouzdanost i veću radnu sigurnost, automobilska industrija je u visokoj mjeri usmjerena prema inovacijama. Industrija zahtjeva tehničke analize koje će pratiti te zahtjeve, odnosno njihov rast i razvijanje. Ovaj trend postaje ubrzan i zbog strožih pravnih uvjeta što se tiču emisije štetnih plinova. U svakom reguliranom pogonu postoji potreba za mjerenjem momenta. Posebno je ta potreba izražena kod električnih vozila, koja su trenutno u razvoju, a kod kojih je naglasak na ekonomičnosti i optimalnom radu. Uz bolje poznavanje fizikalnih veličina u sustavu jednog takvog vozila, moglo bi se pogonskim motorima upravljati mnogo naprednije, što bi rezultiralo puno boljim karakteristikama. Zbog kompleksnosti cjelokupne konstrukcije električnog vozila (akumulatorsko napajanje, mehanizmi prijenosa snage i gibanja, upravljačka logika, statički pretvarači, pomoćni sustavi, motor) ovaj diplomski rad je usredotočen isključivo na laboratorijski model električnog vozila i na opis osnovnih metoda i uređaja u trenutnoj upotrebi za mjerenje momenta. Laboratorijski sustav je jednostavan, i predstavlja osnovni model za ispitivanje mjerača momenta. U modelu neće biti simulirano opterećenje, vibracije i još neki vanjski utjecaji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Profili:
Mario Vražić
(mentor)